Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń niepełnoletni ZSZ podczas klasyfikacji śródrocznej jest nieklasyfikowany z powodu nieusprawiedliwionej nieobecności z kilku przedmiotów. Rada pedagogiczna nie wyraziła zgody na egzaminy lub uczeń nie wystąpił o te egzaminy, na jakiej podstawie ustalić ocenę roczną? Czy uczeń musi przystąpić do egzaminu klasyfikacyjnego? W jakim terminie należy przeprowadzić egzamin? Czy protokół egzaminu należy dołączyć do arkusza ocen, jeżeli na półrocze nie wypełnia się arkuszy ocen czy do dziennika lekcyjnego?
Przepisy dotyczące nieklasyfikowania ucznia oraz przeprowadzania egzaminu klasyfikacyjnego, obowiązujące do dnia 31 sierpnia 2015 r., zawarte są w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 83, poz. 562 ze zmianami). Od dnia 01.09.2015 r. obowiązywać będą przepisy zawarte w rozdziale 3a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity: Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 ze zmianami) oraz w nowym rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz. U. z 2015 r., poz. 843). Jednakże przepisy dotyczące spraw poruszanych w pytaniu nie zmieniły się.
Przepisy oświatowe mówią, że uczeń może być nieklasyfikowany, gdy brak jest podstaw do ustalenia oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na zajęciach edukacyjnych przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania. Zasada ta dotyczy zarówno klasyfikacji śródrocznej, jak i rocznej. Uczeń nieklasyfikowany na półrocze może być na koniec roku klasyfikowany z danych zajęć edukacyjnych, jeżeli w ciągu całego roku szkolnego był obecny na co najmniej 50% tych zajęć i w związku z tym są podstawy do ustalenia rocznej oceny klasyfikacyjnej. Uczeń nieklasyfikowany w półroczu może przystąpić do egzaminu klasyfikacyjnego. Jeżeli jednak nie przystąpił, może „zaliczyć” stosowną partię materiału w sposób przyjęty w szkole. Szczegółowe zasady oceniania uczniów w danej szkole powinny być zawarte w statucie szkoły. Egzamin klasyfikacyjny, jeżeli jest przeprowadzany, powinien odbyć się najpóźniej w dniu poprzedzającym zakończenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych w danym roku szkolnym. Protokół, zgodny z przepisami prawa oświatowego, stanowi załącznik do arkusza ocen ucznia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy uczeń klasy szóstej będący Węgrem i uczęszczający jednocześnie od szkół polskiej i węgierskiej (korespondencyjnie) może być zwolniony ze sprawdzianu szóstoklasisty? Uczeń jest w naszej szkole od roku (i tyle czasu też dopiero uczy się języka polskiego) czy są jakieś furtki by go zwolnić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chłopiec w wieku 19 lat jest głęboko upośledzony. Posiada orzeczenie o potrzebie zajęć indywidualnych zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, którymi jest objęty. Ostatnio matka chłopca poinformowała dyrektora szkoły o tym, że chce zrezygnować z tych zajęć. Czy rodzice mogą zrezygnować z zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla swojego syna?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację a jaki sposób mamy traktować rozporządzenie z dnia 20.08.2010 w sprawie oceniania ...w związku z wymaganiem 50% obecności na zajęciach. Kiedy rada pedagogiczna powinna go skreślić z listy uczniów -czy przy dopuszczeniu do egzaminów czy w trakcie roku szkolnego? Jeżeli w trakcie roku szkolnego to jak wówczas mamy stosować przepis mówiący o powtarzaniu semestru w ciągu 7 dni od zakończenia zajęć?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rodzic może odmówić zgody na odroczenie dziecka od obowiązku szkolnego, mimo zaleceń poradnii w opinii?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy wypełniać listę uczniów szkoły podstawowej w dzienniku lekcyjnym (wpis komputerowy i wklejony czy wpis własnoręczny)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe