Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń otrzymał świadectwo ukończenia gimnazjum specjalnego w czerwcu. Kiedy powinno mu się zakończyć edukację w systemie SIO, czy w czerwcu czy 31 sierpnia?
Ponieważ rok szkolny kończy się w dniu 31 sierpnia, taką datę zakończenia nauki w szkole specjalnej należy podać w SIO nawet, jeśli wcześniej uczniowi wydano świadectwo ukończenia gimnazjum specjalnego (art. 63 UoSO w zw. z art. 14 pkt 31 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej, Dz. U. z 2016 r., poz. 1927 z późn. zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dziecko z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym uczęszcza do szkoły masowej, jak wygląda od strony prawnej nauczanie języka angielskiego tego dziecka?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń, który nie otrzymał promocji w II klasie gimnazjum, w roku szkolnym 2018/19 uczy się w klasie ósmej szkoły podstawowej, którą poprzednio ukończył. Jakie oceny na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej w tym roku powinny się znaleźć? Tylko te z ósmej klasy? Czy należy uwzględnić i te przedmioty, których uczył się w 6-letniej szkole podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o poradę w kwestii Arkusza Organizacyjnego szkoły podstawowej na rok 2024/2025. W dniu 18.04.2024r. miałam konkurs na dyrektora, który wygrałam i w tym dniu przeprowadziłam radę pedagogiczną opiniując arkusz z moim stanowiskiem i przydziałem, obecnie jestem dyrektorem tej szkoły.Czy powinnam przygotować wcześniej arkusz z wakatem dyrektora. Jaki arkusz powinnam oddać do zaopiniowania Organowi prowadzącemu i nadzorującemu. Dziękuję i proszę o pilną poradę.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel przebywa od lutego do końca czerwca na zwolnieniu lekarskim, od lipca chce skorzystać z urlopu wypoczynkowego, a od września odejść na urlop zdrowotny, czy w związku z tym mam obowiązek skierować go na badania kontrolne w medycynie pracy, czy nie?
- Proszę o odpowiedź na następujące pytanie: Jak należy interpretować przepis: § 7. ust. 4; Rozporządzenia MEN z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. z dnia 22 lutego 2012 r. poz. 204 ze zm.), w zakresie tworzenia grup koedukacyjnych na lekcjach wychowania fizycznego w szkole ponadgimnazjalnej?; cyt.§ 7. ust. 4; W klasach IV-VI szkoły podstawowej, w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej zajęcia wychowania fizycznego w zależności od realizowanej formy tych zajęć mogą być prowadzone łącznie albo oddzielnie dla dziewcząt i chłopców. PYTANIE: Czy w szkole ponadgimnazjalnej na zajęciach z wychowania fizycznego (prowadzonych w systemie klasowo lekcyjnym) można tworzyć grupy koedukacyjne, tzn. jedną lub dwie dziewczyny przydzielić do grupy chłopców? Jak zinterpretować zapis, że koedukacja jest możliwa: cyt: "...w zależności od realizowanej formy tych zajęć ..."?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe