Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń posiada opinię z poradni psychologiczno-pedagogicznej w której wskazano specyficzne trudności w nauce. W szkole nie ma w arkuszu organizacji, godzin na zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana jest uczniowi w trakcie lekcji, zadawane mu są prace łatwiejsze, inaczej jest też oceniany. Nauczyciele dokładnie tłumaczą mu zadaną pracę domową. Ile godzin wyrównawczych należy zorganizować dla tego ucznia? W szkole nie ma pedagoga ani psychologa. Rodzic żąda 2 godzin dodatkowych. Co na to przepisy prawa oświatowego?
Uczeń ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksja rozwojowa w formie dysleksji, dysgrafii, dysortografii lub dyskalkulii) ma prawo do pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej mu na terenie szkoły. Te kwestię reguluje rozporządzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach – szczególnie § 11. mówiący, że dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się organizuje się zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Należy więc zrobić aneks do arkusza organizacji pracy szkoły w roku szkolnym 2016/2017 i przydzielić temu uczniowi 1 lub 2 godziny zajęć korekcyjno-kompensacyjnych – NIE zajęć wyrównawczych, albowiem te organizuje się z konkretnego przedmiotu w celu wyrównania braków programowych. Rodzice wspomnianego ucznia mają prawo oczekiwać, że szkoła wywiąże się z obowiązku organizowania dla ich dziecka pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielka odeszła na emeryturę w 2006 z Zespołu Szkół nr 26 ul. Urbanistów 3 w Warszawie. Będąc na emeryturze w latach 2011-2017 pracowała w Gimnazjum nr 3 w Pruszkowie (obecnie Szkoła Podstawowa nr 3). W latach, w których pracowała tj. 2011-2017 była objęta opieka socjalną – jako pracownik. Gimnazjum nr 3 było jej ostatnim miejscem pracy, które zostało przekształcone w Szkołę Podstawową nr 3.
Dodaję, że pracując w Gimnazjum nr 3 nie zawiesiła pobierania emerytury.
18.11.2019 r. złożyła do Szkoły Podstawowej nr 3 w Pruszkowie prośbę o objęcie opieką socjalną.
Czy Szkoła Podstawowa nr 3 powinna objąć nauczycielkę opieką socjalną z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Prowadzę niepubliczną szkołę z uprawnieniami szkoły publicznej.Mam pytanie dotyczące terminów przekazywania dotacji przez Urząd Gminy na konto szkoły.Nie otrzymałam od Gminy uchwały dotacyjnej,zawierającej terminy przekazywania dotacji,ponieważ w gminie poinformowano mnie,że nie ma takiej uchwały.Na jednym ze szkoleń dowiedziałam się,że dotacje powinny być przelewane przez Gminę na konto szkoły do 15-go dnia każdego miesiąca.Jakie przepisy regulują ten termin?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem oraz organem prowadzącym przedszkola niepublicznego. Jeden z wychowanków przedszkola otrzymał orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim. Gmina, która udziela dotacji domaga się ksera orzeczenia. Czy wobec obowiązujących przepisów RODO mogę udostępnić taki dokument?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W skład Zespołu Szkolno Wychowawczego wchodzi: Szkoła Podstawowa Specjalna i Ośrodek Rewalidacyjno - Wychowawczy. Czy dla obu podmiotów trzeba pisać oddzielne program profilaktyczno - wychowawczy i program pomocy pedagogiczno - psychologicznej? Czy mogę napisać jeden dla zespołu placówek?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W 5-cio godzinnym oddziale przedszkolnym dzieci mają jeden gorący posiłek w formie drugiego dania. Czy są jakieś przepisy mówiące, że powinny mieć również śniadania i owoce (zalecenie pokontrolne sanepidu)? Bardzo proszę o przepisy mówiące, że w oddziałach przedszkolnych dzieci 6-cio letnie mają mieć codziennie śniadania i owoce.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe