Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń szkoły będący absolwentem gimnazjum nie zdaje egzaminów poprawkowych i w konsekwencji nie otrzymuje promocji do klasy następnej. Uczniowie z klasy programowo niższej nie są już jednak absolwentami gimnazjum, lecz szkoły podstawowej. Jaka jest procedura w takiej sytuacji? Czy uczeń może kontynuować naukę w takiej klasie?
Zakładając, że chodzi o szkołę dla młodzieży, przepisy ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2020 r., poz. 1327 oraz ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60 ze zm. nie stanowią, że w takiej sytuacji uczeń nie ma prawa powtarzać klasy lub kontynuować nauki w szkole. Zgodnie z ogólną zasadą, wynikającą z art. 44m ust. 5 UOSO, uczeń, który nie zdał egzaminu poprawkowego, nie otrzymuje promocji do klasy programowo wyższej i powtarza klasę. Skoro w szkole nie funkcjonuje klasa na podbudowie gimnazjum, uczeń będzie powtarzał ją w klasie z absolwentami szkoły podstawowej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o interpretację w następującym temacie: dyrektor tworząc plan nadzoru uwzględnia w nim wnioski z nadzoru z poprzedniego roku szkolnego. Wnioski te zawarłam w tematyce związanej z kontrolą, wspomaganiem. Czy wybór obszaru ewaluacji musi wynikać z rekomendacji lub wniosków z ubiegłego roku, czy też może to być nowy obszar, który chcemy zbadać, a wynika np. z priorytetów MEN. Do tej pory tak właśnie postępowałam, a po ostatnim szkoleniu dowiedziałam się, że wybór tematu ewaluacji ma wynikać z wniosków i rekomendacji z poprzedniego roku. Które stanowisko jest słuszne?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor zleca wicedyrektorowi sprawowanie prac nad nadzorem pedagogicznym, dyrektor nie wykazuje czasu i chęci na konsultacje odnośnie NP. Nadzór został opracowany zgodnie z rekomendacjami i wnioskami wypracowanymi przez zespoły (uwzględnienie wniosków poprzedniego roku oraz obecnych i priorytetów MEN i Kuratora). Przedstawiany na RP 12.09.2013 został podważony przez Dyrektora i poddany przez Dyrektora głosowaniu. 5 osób podniosło rękę przeciw, 40 za. Czy dyrektor miał prawo przedłożyć NP glosowaniu? W ubiegłym roku nadzór nad którym miałam opiekę został bardzo wysoko oceniony podczas ewaluacji zewnętrznej, Dyrektor ma 65 l "nie pozwala" na wprowadzanie zmian zgodnych z rozporządzeniami. Co z tą decyzją i nauczycielami, którzy nie wyrazili zgody na NP. Gdzie mam szukać odpowiedzi i pomocy? Co mam teraz zrobić proszę instrukcje (zawarte w rozp. itd.).
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy podstawa prawna nadzoru pedagogicznego nie uległa zmianie w związku z nowym Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2015 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego /Dz. U. z 2015r., poz. 1270/?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę prosić o plan nadzoru pedagogicznego dla szkoły podstawowej na rok szkolny 2020/21
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W związku z rozporządzeniem z dnia 29 czerwca 2017r.w sprawie dopuszczalnych form realizacji obowiązkowych zajęć wychowania-fizycznego proszę o interpretację czy nadal można prowadzić 4 lekcje wf w formie klasowo lekcyjnej mając na względzie § 1. ust 2 czy jednak obowiązkowo muszą odbywać się też w formie do wyboru i które klasy to obejmuje w roku 2017/18?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe