Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń szkoły podstawowej uczęszczał na zajęcia z wychowania do życia w rodzinie do klasy VII. W klasie VIII rodzice nie wyrazili zgody na uczestnictwo ucznia w zajęciach. Czy na świadectwie kończącym szkołę i w arkuszu w klasyfikacji końcowej należy wpisać wychowanie do życia w rodzinie? Uczeń do klasy VI uczęszczał na dodatkowy język hiszpański (obowiązkowo miał angielski), a w klasie VII i VIII uczęszczał już tylko na języki obowiązkowe angielski i niemiecki. Na świadectwie kończącym wpisujemy język hiszpański jako przedmiot dodatkowy? Jakie powinno być przy nim oznaczenie literowe?
W celu udzielania odpowiedzi na pytanie należy sięgnąć do przepisów rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. z 2019 r., poz. 1700) oraz zapisów Załącznika nr 1 – Informacje ogólne dotyczące wydawania świadectw, certyfikatów, zaświadczeń, aneksów, dyplomów państwowych i innych druków dla przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego, szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych. Zgodnie z punktem 12 ww. załącznika udział uczniów w zajęciach wychowania do życia w rodzinie na świadectwach szkolnych i w arkuszach ocen odnotowuje się w części „inne zajęcia” w miejscu przeznaczonym na wpisanie oceny z tych zajęć wpisuje się odpowiednio „uczestniczył” lub „uczestniczyła”. Jeżeli zatem uczeń choć w jednej klasie uczestniczył w zajęciach do życia w rodzinie na świadectwie ukończenia szkoły zamieszcza się informację o uczestniczeniu w zajęciach „wychowanie do życia w rodzinie”.
Zajęcia z języka obcego nowożytnego innego niż język obcy nowożytny nauczany w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych są dodatkowymi zajęciami edukacyjnymi, o których mowa w art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz. 1082). Nie przypisuje się żadnego numeru do języka obcego realizowanego w ramach dodatkowych zajęć edukacyjnych od IV klasy. Oznaczenie literowe przypisuje się w przypadku języka obcego kontynuowanego po klasach I–III a także dla drugiego języka obcego obowiązkowo nauczanego od VII klasy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak rozliczyć nadgodziny nauczycielowi przedszkola, który tygodniowo ma 2,5 nadgodzin planowych i w dniu w którym pracuje od godz. 6.30 do 15.30 jest oddelegowany na zebranie związkowe ZNP od godz. 11.00 do 14.00 (pełni funkcję prezesa ogniska). Czy nauczyciel po zebraniu wraca do pracy i liczymy mu normalnie nadgodziny? Czy po zebraniu nauczyciel nie wraca już do pracy i zdejmujemy mu nadgodziny planowe?
- Mam pytanie dotyczące wykazywania wydatków i dotacji w SIO. Prowadzę szkołę niepubliczną jako osoba fizyczna oraz punkt przedszkolny (jest to jedna grupa 3-4 latków) przy tej placówce. Utrzymujemy się wyłącznie z subwencji oświatowej. Gmina przekazuje nam dotację w jednej kwocie łącznie na szkołę oraz na punkt przedszkolny na rachunek szkolny. Ponadto wszystkie wydatki są rozliczane łącznie zgodnie z wymogiem gminy. Wszyscy pracownicy również mają umowy podpisane z Niepubliczną Szkołą Podstawową w Leśnej, w ramach których wykonują pracę zarówno w szkole jak i w punkcie przedszkolnym. Mamy jednak odrębne SIO dla szkoły oraz dla punktu przedszkolnego. Dotychczas według informacji telefonicznych wprowadzaliśmy w poprzednim SIO wszystkie wydatki łącznie z punktem przedszkolnym w szkole, natomiast w SIO w punkcie przedszkolnym - pozycje zerowe. W punkcie przedszkolnym wykazywaliśmy jedynie wyodrębnione godziny nauczycieli, którzy oprócz szkoły mieli zajęcia również w punkcie przedszkolnym.Czy nadal powinniśmy tak postępować w przypadku aktualnego SIO?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy jako niepubliczny punkt przedszkolny zobowiązani jesteśmy przeprowadzać ewaluację wewnętrzną?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Witam. Bardzo proszę o wypisania w punktach szczegółowego wykazu dokumentów, które Zespół Szkół (gimnazjum, szkoła podstawowa oraz oddział przedszkolny) jest zobowiązany umieścić na BIP. Serdecznie dziękuję za pomoc.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przedszkolu może działać społeczny inspektor BHP. Placówka nie ma środków na zatrudnienie takiego pracownika na etacie
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe