Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczennica posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia ze względu na autyzm. Czy przy klasyfikowaniu uczennicy na koniec roku szkolnego wymagana jest 50% frekwencja na każdych obowiązkowych zajęciach lekcyjnych?
Uczeń posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego podlega klasyfikacji rocznej na zasadach określonych w rozdziale 3a ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (tekst jedn.: Dz.U. z 2017r. poz.2198 z późn.zm.). Zgodnie z przepisem art. 44k ust.1 ustawy uczeń może nie być klasyfikowany z jednego, kilku albo wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli brak jest podstaw do ustalenia rocznej oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na tych zajęciach przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia odpowiednio w okresie, za który przeprowadzana jest klasyfikacja.
Uczeń nieklasyfikowany z powodu usprawiedliwionej nieobecności może zdawać egzamin klasyfikacyjny. Uczeń nieklasyfikowany z powodu nieusprawiedliwionej nieobecności może zdawać egzamin klasyfikacyjny za zgodą rady pedagogicznej.
W myśl przepisu art. 44f ust. 3 ustawy klasyfikacja roczna polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć edukacyjnych i zachowania ucznia w danym roku szkolnym oraz ustaleniu rocznych ocen klasyfikacyjnych z tych zajęć i rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, z tym że w klasach I-III szkoły podstawowej w przypadku:
1) obowiązkowych zajęć edukacyjnych ustala się jedną roczną ocenę klasyfikacyjną z tych zajęć;
2) dodatkowych zajęć edukacyjnych ustala się jedną roczną ocenę klasyfikacyjną z tych zajęć.
Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej roczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych oraz roczna ocena klasyfikacyjna zachowania są ustalane według skali określonej w przepisach wydanych na podstawie art.44zb. Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej roczne oceny klasyfikacyjne ze wszystkich albo wybranych obowiązkowych lub dodatkowych zajęć edukacyjnych, a także roczna ocena klasyfikacyjna zachowania mogą być ocenami opisowymi, jeżeli statut szkoły tak przewiduje. Oceny roczne z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych a także roczne oceny klasyfikacyjne zachowania dla:
1) ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym,
2) ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawności sprzężone uczęszczającego do trzyletniej szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy
- są ocenami opisowymi.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (tekst jedn.: Dz.U. z 2017r. poz.2198 z późn.zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń rozpoczął naukę jako 7 latek z orzeczeniem. Na I etapie wydłużono mu naukę o rok, na drugim w piątej klasie o rok. Jest w szóstej klasie, ma 15 lat. Rodzic chce żeby został do 18 lat w SP. Jak to zrobić. Znam zapisy rozporządzeń.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W wyniku kontroli dokumentacji szkolnej- arkuszy ocen- stwierdzono brak podpisu nauczyciela- wychowawcy w rubryce" Data i podpis osoby wypełniającej arkusz ocen". Arkusz jest wydrukiem komputerowym z poprzedniego roku szkolnego, osoba która powinna podpisać arkusze już nie pracuje w szkole. Czy arkusz ten może podpisać dyrektor lub wskazany nauczyciel na podstawie danych (ocen) z e-dziennika (obowiązkowy sposób prowadzenia dokumentacji)? Jeśli tak, to jaka powinna być data wpisu, zgodna z datą rady zatwierdzającej klasyfikację roczną?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Do dziecka z niepełnosprawnością ruchową w tym z afazją zatrudniony został nauczyciel wspomagający. W zakresie swoich obowiązków ma współorganizowanie procesu dydaktyczno-wychowawczego (nie prowadzi zajęć specjalistycznych). Jakie kwalifikacje powinien posiadać? Czy wystarczą kwalifikacje do wychowania przedszkolnego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem szkoły podstawowej od 1.09.2013r. (wcześniej pracowałem w tej szkole jako nauczyciel). W szkole tej nadal pracuje nauczyciel, który był dyrektorem do 31.08.2013r. W grudniu wystąpił o ocenę pracy. Czy po takim okresie pracy w roli nauczyciela mogę go ocenić?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy osoba z wyższym wykształceniem na kierunku pedagogika w zakresie nauczania początkowego (1995) i po ukończonych szkołach podyplomowych z logopedii i neurologopedii oraz mająca stopień nauczyciela dyplomowanego może prowadzić zajęcia z wczesnego wspomagania w przedszkolu niepublicznym?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe