Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczniowie klas I LO po szkole podstawowej realizują zajęcia edukacyjne (matematyka, wos, geografia, j. angielski) na poziomie podstawowym i rozszerzonym. Ci sami uczniowie realizują dwa typy zajęć. Jak wygląda kwestia oceniania? Czy uczniom wystawiana jest jedna ocena z przedmiotu czy na każdym poziomie oddzielna ocena z poziomu podstawowego i z poziomu rozszerzonego? Jak wygląda kwestia oceniania w świetle prawa oświatowego?
Żaden obowiązujący przepis nie reguluje zasad oceniania w przypadku, gdy uczeń na ten sam przedmiot uczęszcza w tym samym półroczu lub roku zarówno na poziomie podstawowym, jak i rozszerzonym. Takich regulacji nie zawiera ani rozdział 3a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2019 r., poz. 1481 „Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów w szkołach publicznych”, ani rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2019 r., poz. 373). Jednocześnie w związku z tym, że przepisy te nie przewidują wystawienia dwóch ocen klasyfikacyjnych z tego samego przedmiotu, powinna zostać ustalona jedna ocena, w sposób szczegółowo uregulowany w statucie szkoły w części dotyczącej oceniania wewnątrzszkolnego – art. 44b ust. 5 i 10 UoSO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii w placówce feryjnej, w związku ze zmianami organizacyjnymi nie było możliwe dalsze zatrudnienie nauczyciela w roku szkolnym 2017/2018. Dyrektor z dniem 1 września 2017 r. przeniósł nauczyciela w stan nieczynny do 28 lutego 2018 r. W związku z powyższym za czas przebywania w stanie nieczynnym od 01.09.17 do 28.02.18 czy przysługuje nauczycielowi ekwiwalent za niewykorzystany urlop? Jeśli tak to w jakim wymiarze?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy należy podjąć uchwałę rady pedagogicznej opiniującą przedmioty na poziomie rozszerzonym?
Czy uchwały numerujemy w okresie roku szkolnego czy kalendarzowego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest procedura przeniesienia ucznia do innej szkoły lub ośrodka szkolno-wychowawczego?
Jaką dokumentację należy przygotować? W jaki sposób należy przekazać dokumenty ucznia do innej szkoły lub ośrodka szkolno-wychowawczego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację, czy jest zgodne z prawem oświatowym wydanie polecenia dyrektorom szkół przez burmistrza organizacji zajęć opiekuńczych także dla uczniów, których rodzice nie spełniają warunków określonych w par. 2c rozporządzenia MEN z dnia 5 listopada 2020 r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy 4 szkoły podstawowej posiada orzeczenie o niepełnosprawności sprzężonej (upośledzenie intelektualne w stopniu umiarkowanym oraz słabowidzenie). Decyzją rodziców uczęszcza do klasy ogólnodostępnej. Pracuje z nim nauczyciel wspomagający w wymiarze 8 godzin tygodniowo (na podstawie decyzji organu prowadzącego) oraz nauczyciel prowadzący zajęcia rewalidacyjne w wymiarze 2 godzin tygodniowo. Nauczyciel wspomagający w porozumieniu z pozostałymi nauczycielami pracującymi w tej klasie opracowali program zgodny z podstawą programową tego ucznia. Mam następujące pytania: 1. W jaki sposób dokumentować tematykę zajęć tego ucznia, skoro ma zajęcia z klasą (czasami z, a czasami bez nauczyciela wspomagającego) i realizuje ten sam temat, ale w sposób dostosowany? 2. Czy uczeń musi brać udział w zajęciach języka obcego? Zgodnie z jego obowiązkowymi zajęciami, które zawarte są m.in. w podstawie programowej dla takich uczniów, nie ma takiego wymogu, ale chciałbym się upewnić.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe