Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uprzejmie proszę o informację, czy w grupie przedszkolnej (15 dzieci), w której znajduje się dziecko z opinią o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (autyzm) wystarczy zatrudnić dodatkową pomoc?
Od dnia 1 stycznia 2016 r., gdy do grupy przedszkolnej ogólnodostępnej uczęszcza dziecko z autyzmem obowiązkowe jest zatrudnienie nauczyciela posiadającego kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej lub pomocy nauczyciela, w zależności od treści zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego (§ 7 ust. 2 rozporządzenia MEN z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz. U. z 2015 r., poz. 1113). Natomiast zajęcia z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w przedszkolu prowadzi m.in. pedagog posiadający kwalifikacje odpowiednie do rodzaju niepełnosprawności dziecka (np. oligofreno-pedagog, tyflopedagog lub surdopedagog), psycholog, logopeda lub inny specjalista - w zależności od potrzeb dziecka i jego rodziny (§ 3 ust. 2 rozporządzenia MEN z dnia 11 października 2013 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, Dz. U. z 2013 r., poz. 1257).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o informację dotyczącą rozliczania godzin z ART.42 KN(karcianych)-nauczyciel zatrudniony w pełnym wymiarze godzin 18/18, realizuje 10 godzin dydaktycznych i dopełnia do 18tu 8-godzinami w świetlicy. Czy realizuje 2 godziny tygodniowo godz. z Art. 42? Bożena B.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Wielospecjalistyczna ocena funkcjonowania dziecka w przedszkolu
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W placówce dyrektor nie ma zastępcy, organ prowadzący zwrócił się z prośbą o wyznaczenie osoby zastępującej go w razie nieobecności.Czy dyrektor może wyznaczyć takiego nauczyciela, który jest zarazem członkiem Zarządu
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Dowóz dzieci do szkoły organizuje organ prowadzący. Przystanek autobusowy znajduje się ok. 10 m od terenu szkoły. Czy muszę zobowiązać wychowawcę świetlicy, by odbierał dzieci z przystanku i przyprowadzał do szkoły, a po lekcjach zaprowadzał je na przystanek? Mam ograniczoną liczbę nauczycieli pracujących w świetlicy i często, szczególnie rano pracuje tam tylko jedna osoba, której każdorazowe wyjście na przystanek spowodowałoby pozostawienie uczniów bez opieki, co byłoby niedopuszczalne.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel może być w komisji na egzaminie gimnazjalnym lub ósmoklasisty w innej szkole bez poinformowania dyrektora swojej macierzystej placówki?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe