Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W jaki sposób przechowywać załączniki do protokołów rady pedagogicznej, w przypadku kiedy zebrania rady są protokołowane komputerowo?
Przepisy prawa oświatowego nie regulują szczegółów pracy rady pedagogicznej i dokumentowania jej działalności. Jeśli w szkole lub w placówce oświatowej przyjęto elektroniczny sposób dokumentowania pracy rady pedagogicznej, w taki sam sposób dokumentuje i przechowuje się załączniki. Każdy załącznik powinien być umieszczony pod protokołem, chyba, że regulamin rady pedagogicznej przewiduje inaczej. Szczegóły działalności rady pedagogicznej powinien ustalać regulamin opracowany na podstawie zapisów ustawy, oznacza to, że szkoła może przyjąć własne rozwiązania w tym zakresie, nie mogą one być sprzeczne z przepisami prawa. W regulaminie ustala się sposób archiwizowania dokumentacji, dotyczy on również załączników. Powinny być również zapisy mówiące o tym, czy i w jakim terminie dokumentacja jest drukowana i podpisywana.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 43; 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji, w szczególności § 15. 2.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam!Kto powinien zajmować się w szkole gospodarką odpadami?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o opinię w sprawie ZFŚS, a konkretnie zagadnienia dot. statusu emeryta - byłego pracownika zakładu pracy jako osoby uprawnionej do świadczeń z ZFŚS.
Jeśli pracownik odchodzi na emeryturę z naszego zakładu pracy, to zostaje objęty opieką ZFŚS naszego zakładu pracy i ma prawo do świadczenia u nas.
Czy, gdy przebywając na emeryturze osoba ta podejmie pracę w innym zakładzie pracy, przestanie być objęta ZFŚS naszego zakładu pracy jako emeryt, a zostanie objęta ZFŚS tego zakładu pracy, w którym jest pracownikiem?
Gdy ww. zatrudnienie ustanie, to pod opiekę ZFŚS którego z zakładów pracy przejdzie ta osoba? Czy pod opiekę naszego ZFŚS, ponieważ z naszego zakładu pracy odchodziła na emeryturę, czy pod opiekę zakładu pracy, w którym to była zatrudniona po raz ostatni?
Jeśli jest tak, że w przedstawionej sytuacji prawo do świadczeń ZFŚS istniałoby nie w zakładzie pracy, z którego odchodzi się na emeryturę, a w ostatnim miejscu pracy, to w jakiej formie weryfikować, czy emeryt naszego zakładu pracy, przebywając na emeryturze nie podjął zatrudnienia w jakimś zakładzie pracy, co skutkowałoby utratą prawa do świadczeń ZFŚS w naszym zakładzie pracy i przejściem pod opiekę ZFŚS zakładu pracy, w którym podjął zatrudnienie?
Czy przy każdorazowym składaniu wniosku o świadczenie z ZFŚS przez dotychczasowego emeryta należy wymagać oświadczenia, że nasz zakład pracy jest jego ostatnim miejscem zatrudnienia czyli, że po odejściu na emeryturę z naszego zakładu pracy nigdzie nie podjął zatrudnienia?
I jeszcze jedno pytanie dot. omawianego zagadnienia: Jeżeli tzw. "nasz" emeryt podejmie pracę w zakładzie pracy, w którym nie jest tworzony ZFŚS, to po zakończeniu pracy w tym zakładzie pracy pozostanie bez opieki socjalnej, czy może zwrócić się o świadczenie z ZFŚS u nas jako ostatniego zakładu pracy, który tworzył ZFŚS?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor bez konsultacji z RP,RR i SU zmienił czas rozpoczynania zajęć lekcyjnych w szkole?
Żaden kolegialny organ nie wyraził zgody w tej kwestii.Co można zrobić w tej sprawie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Co zrobić w sytuacji kiedy uczeń wynika z opinii, że powinien być objęty pomocą psychologiczno-pedagogiczną. We wrześniu rodzic akceptuje zaproponowane formy pomocy, a uczeń za zgodą rodzica nie uczestniczy w proponowanych zajęciach: korekcyjno-komenasacyjnych czy dydaktyzno-wyrównawczych.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy zabezpieczyć dane osobowe przekazywane do Urzędu Miasta w związku z nowymi przepisami RODO? Czy rodzice muszą napisać specjalną zgodę?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe