Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W jakiej kolejności wpisujemy przedmioty w arkuszu ocen w technikum i szkole branżowej? Przedmioty w zakresie rozszerzonym i przedmiot uzupełniający są wpisywane w planach nauczania w różnej kolejności. Proszę o podanie aktualnej podstawy prawnej.
Kolejność przedmiotów obowiązkowych w arkuszach ocen zakładanych od września 2019 r. w technikum i branżowej szkole I stopnia jest wymieniona we wzorach tych arkuszy – nr 39, 40 lub 50, 51 w załączniku nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. z 2019 r., poz. 1700 ze zm.). Obok nazwy obowiązkowych zajęć edukacyjnych realizowanych w zakresie rozszerzonym zamieszcza się adnotację „(zakres rozszerzony)” oraz osobno wymienia się przedmioty uzupełniające w wyodrębnionej części arkusza przeznaczonej na ich wpisanie, według kolejności przyjętej w szkole, ponieważ nie określa jej prawodawca (ust. 28 załącznika nr 1, ust. 28 załącznika nr 5 do ww. rozporządzenia). W arkuszach założonych dla uczniów technikum i szkoły branżowej przed rokiem szkolnym 2019/2020 od maja 2019 r., które są kontynuowane zgodnie z § 63 ust. 2 i § 64 ust. 3 ww. rozporządzenia, kolejność przedmiotów wymieniają wzory nr 40, 41, 49 i 50 z załącznika nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 kwietnia 2018 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz.U. z 2018 r., poz. 939 ze zm.). Obok nazwy obowiązkowych zajęć edukacyjnych realizowanych w zakresie rozszerzonym zamieszcza się adnotację „(zakres rozszerzony)” oraz w wyodrębnionych częściach arkusza wpisuje się przedmioty uzupełniające według kolejności przyjętej w szkole. W przypadku uczniów, dla których arkusze są kontynuowane co najmniej od 2017 r., o kolejności zajęć edukacyjnych decyduje szkoła, ponieważ nie została ona wymieniona w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowe z dnia 18 stycznia 2017 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz.U. z 2017 r., poz. 170). Obok nazwy obowiązkowych zajęć edukacyjnych realizowanych w zakresie rozszerzonym zamieszcza się adnotację „(zakres rozszerzony)” oraz w części arkusza przeznaczonej na przedmioty uzupełniające wymienia się je według kolejności przyjętej w szkole.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy każdy nauczyciel wychowania przedszkolnego może prowadzić zajęcia wyrównawcze i korekcyjno - kompensacyjne w przedszkolu?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Osoba posiada dyplom inżyniera na kierunku „Informatyka” w specjalności „sieci komputerowe i teleinformatyka”. Z suplementu do dyplomu wynika, że w pierwszym semestrze pierwszego roku studiów realizowany był przedmiot „Podstawy elektrotechniki i elektroniki” w ilości godzin 8 (wykład) +16 (laboratorium).
Czy ww. osoba posiada kwalifikacje do prowadzenia następujących zajęć?:
1. Podstawy elektrotechniki – zajęcia teoretyczne w technikum.
2. Elektrotechnika i elektronika – zajęcia teoretyczne w technikum.
3. Podstawy elektrotechniki – zajęcia teoretyczne w szkole branżowej.
4. Elektrotechnika w praktyce – zajęcia praktyczne w szkole branżowej.
5. Elektrotechnika i elektronika – zajęcia teoretyczne w szkole branżowej.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie elementów, z jakich powinien składać się konspekt lekcji (scenariusz zajęć) nauczyciela wspomagającego w szkole ponadpodstawowej oraz arkusz obserwacji dyrektora szkoły, który obserwuje te zajęcia.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację dotyczącą realizacji pomocy psychologiczno- pedagogicznej w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz zasad funkcjonowania zespołu w tym zakresie.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Witam!
Jakie są warunki organizowania oddziałów dwujęzycznych w szkole podstawowej i gimnazjum? Jakie przepisy określają takie warunki?
Jak jest procedura i kryteria?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe