Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W mojej szkole jest 9 oddziałów szkolnych i 3 oddziały przedszkolne tzn. dwa oddziały 0 i jeden oddział 3 i 4 latków. W tym roku w UG zmieniono uchwałę i do oddziałów liczone są tylko oddziały szkoły. Moje pytanie brzmi czy nad oddziałami przedszkolnymi nie będę pełniła nadzoru, czy jest to zgodne z prawdą ?
Na podstawie art. 61 ust. 1 UoSO struktura organizacyjna szkoły podstawowej obejmuje klasy I- VI do dnia 31 sierpnia 2017 r. oraz klasy I – VIII po reformie oświaty wdrażanej od dnia 1 września 2017 r. (art. 95 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59). Z uwagi na powyższe uregulowania, oddziały przedszkolne w szkole podstawowej są traktowane jak przedszkola – placówki nieferyjne, nie zaś jako oddziały w strukturze feryjnej szkoły podstawowej, ale nie posiadają odrębnego dyrektora. Natomiast dyrektor szkoły podstawowej z oddziałami przedszkolnymi nadal nimi kieruje i sprawuje nadzór, co musi znaleźć odzwierciedlenie w statucie szkoły podstawowej publicznej oraz niepublicznej (art. 102 ust. 2 w zw. z art. 68 ust. 1 pkt 1 i 2, art. 172 ust. 3 PO). Nie zmienia tego uchwała gminy, która została podjęta zgodnie z ustawowymi regulacjami o strukturze szkoły podstawowej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o informację, czy uzyskanie od rodziców zgody na nieodpłatną, wyłączną i nieograniczoną czasowo i terytorialnie
licencję na publikację w wydawnictwach drukowanych, na wystawach oraz w Internecie prac autorstwa ich dziecka (jako wytworu pracy na zajęciach lub zgłoszenia do konkursu) oraz wyrażenie przez nich zgody na przetwarzanie i publiczne podanie danych osobowych (imię i nazwisko, szkoła i wiek) w celach związanych z wystawami, konkursami, jest wystarczające? Czy wystarczy taka ogólna zgoda, aby każdorazowo nie trzeba było mnożyć papierów? Czy szkoła po uzyskaniu takiej zgody może sprzedawać wytwory prac uczniów np. na kiermaszu, czy należałoby w takiej zgodzie zawrzeć jakąś dodatkową klauzulę?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jakie zadania ma dyrektor szkoły związane z ubezpieczeniem uczniów od 1 września 2016 r.?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka zatrudniona w naszej placówce od sześciu lat na dwie godziny tygodniowo (pracuje tylko w naszej szkole), jako nauczyciel WOS-u jest nauczycielem kontraktowym. Praktycznie od początku jej zatrudnienia stwarzała sytuacje konfliktowe w stosunku do uczniów. Próby rozmowy z Panią, gdzie próbowano pomóc jej w związku z brakiem doświadczenia w pracy z gimnazjalistami nie dają rezultatów. Uczniowie nie chcą uczestniczyć w zajęciach, bo Pani krzyczy na nich, opowiada różne niestworzone rzeczy (tak przekazują to uczniowie). Zdarzyło się (z opowieści uczniów), że powiedziała w klasie, że "dyrektor żyje z Panią od polskiego, a wuefista z inną Panią z jakiejś tam szkoły". Uczniowie w proteście "za te bzdury" źle zachowują się na lekcjach, dokuczają nauczycielce, ta pisze im uwagi i prowadzi z nimi wojnę. Oceniane kartkówki nie są pokazywane uczniom, nie daje szans tzw. poprawy ocen itp. Lekcje (właściwie trudno nazwać je lekcjami), które prowadzi są często przerywane przez interwencje wychowawcy czy też dyrektora. Na słowa dyrektora: "Pani dziś poniosła klęskę na lekcji, ponieważ krzyczała Pani do uczniów, nie pozwoliła dojść do słowa uczniowi (uczniom) i mnie; Pani odpowiada: Ja to chciałam zrobić medialnie (???). Na zajęcia wychodzi negatywnie nastawiona (już sama postawa o tym mówi), co oczywiście wyczuwają uczniowie i zaczynają się wzajemne przekomarzania. Oczywiście Pani podaje temat i podaje treści (stara się), jednak skutek jest mierny, trudno mówić o osiągnięciu celów lekcji. Rodzice zwracają się do dyrekcji o rozwiązanie problemu ponieważ jest to przedmiot egzaminacyjny, dodatkowo uważają, że ta Pani słownie i poprzez swoje zachowanie podważa autorytet innych nauczycieli. Żądają konfrontacji i natychmiastowych działań. Proszę o pomoc prawną i wskazówki co do rozwiązania problemu.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- 5 letnia koncepcja pracy szkoły powinna obejmować lata szkolne (od września do września), czy lata kalendarzowe?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Kto w szkole niepublicznej prowadzonej przez stowarzyszenie ma kompetencje do zmian w statucie szkoły, Organ prowadzący,dyrektor, czy może rada. W statucie jest zapis że dyrektor wnioskuje do organu o zmianę statutu, a rada go zatwierdza. W takim razie kto musi przygotować statut?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe