Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W nowej podstawie programowej wychowania przedszkolnego (2017) jest zapis, że nauczyciel opracowuje diagnozę dojrzałości szkolnej dla tych dzieci, które w danym roku szkolnym mają rozpocząć naukę w szkole, a w rozporządzeniu MEN w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i druków szkolnych (2017) czytamy, że przygotowuje się dla dzieci 5-6 letnich objętych wychowaniem przedszkolnym. W związku z tym, nasuwa się pytanie: Czy gotowość trzeba przygotować tylko dla 6-latków, czy dl 5-latków też, gdyż mogą za zgodą rodziców rozpocząć naukę w szkole?
Zgodnie z § 3 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 stycznia 2017 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, Dz. U. z 2-17 r., poz. 170 informacja o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej jest wydawana w terminie do końca kwietnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, w którym dziecko ma obowiązek albo może rozpocząć naukę w szkole podstawowej, czyli powinna zostać wydana rodzicom 5- i 6- latków. Ponieważ informacja ma pomóc rodzicom dzieci 5-letnich pomóc w podjęciu decyzji o ewentualnym wcześniejszym rozpoczęciu nauki w szkole, należy uznać, że ten przepis określa obowiązki nauczyciela w zakresie diagnozowania dojrzałości dziecka.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Wydłużenie etapu edukacyjnego, jak wygląda uchwała Rady pedagogicznej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W dokumentach oświatowych spotykam zamiennie określenie przedmiotu nauczania: godzina wychowawcza, godzina z wychowawcą, zajęcia z wychowawcą - jak powinno być właściwie i od kiedy nastąpiły zmiany?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy i ile razy można przedłużyć etap edukacyjny uczniowi gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam i prosze o rade:od wrzesnia chetni uczniowie klas IV-VI korzystaja z fakultetu jezyka niemieckiego ujetego w planie lekcji/z godz.do dyspozycji dyrektora/zajecia prowadzi nauczyciel szkoly-czy ocene z tych zajec mozna liczyc do sredniej?Pozdrawiam
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szanowni Państwo, pracownica urodziła dziecko 14 sierpnia 2010 r. Do tego czasu przebywała na zwolnieniu lekarskim (również w czasie wakacji). Od 1 do 14 stycznia będzie przebywać na dodatkowym urlopie macierzyńskim. Czy w związku z tym od 15 stycznia może "odebrać" urlop wypoczynkowy w wymiarze 6 tygodni? W takim przypadku nakładać się będą dwa urlopy: zaległy z bieżącymi feriami. Czy po zakończeniu 6 - tygodniowego urlopu należy zrealizować dodatkowe 14 dni za ferie z 2011 roku? Z poważaniem Krzysztof Urban krzysztof.urban@onet.pl
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe