Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W oparciu o jakie przepisy prawne działają klasy profilowane?
Obowiązujące przepisy w ogóle nie definiują pojęcia „klasy profilowanej”, a więc nie można wskazać podstawy prawnej do jej działania. Zgodnie z art. 2 pkt 2 lit. b ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm. w szkołach ponadpodstawowych działają jedynie oddziały (klasy) ogólnodostępne, integracyjne, specjalne, sportowe, mistrzostwa sportowego, dwujęzyczne, przygotowania wojskowego. Z kolei w szkole podstawowej dopuszczalne jest tworzenie oddziałów przedszkolnych, integracyjnych, specjalnych, przysposabiających do pracy, dwujęzycznych, sportowych i i mistrzostwa sportowego (art. 2 pkt 2 lit. a PO). Pojęcie wyłącznie potoczne „klasy profilowanej” jest w praktyce odnoszone do rozszerzenia przedmiotów w klasach ponadpodstawowych zgodnie z podstawą programową, realizowanych dodatkowych zajęć lub klas, w których realizowane są programy eksperymentalne lub innowacyjne.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w roku szkolnym 2011/2012 dyrektor szkoły podstawowej na podstawie wskazań Rady pedagogicznej dostosowuje warunki i formy sprawdzianu do indywidualnych potrzeb ucznia. Czy jednak w dalszym ciągu o tym decyduje Poradnia P.P w swojej opinii
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam serdecznie. Proszę odpowiedzieć mi na pytanie: czy dyrektor szkoły planując doskonalenie zawodowe nauczycieli i zbierając od nich potrzeby szkoleń, musi te potrzeby w formie papierowej przechowywać przez kilka lat? Jeżeli tak to przez ile ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Liczba dzieci w grupie przedszkolnej nie powinna przekraczać 25 dzieci. Czy ustalając liczbę dzieci w grupie nie należy również kierować się wielkością sal? Czy jest przepis, który reguluje te kwestie? Pytanie dotyczy przedszkola publicznego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można polączyć oddzial zerowy z klasą pierwszą?Jak zaplanować godziny , przy różnym obowiązującym wymiarze godzin?Czy nauczyciel powinien opracować jeden program? W związku z polączeniem klas nauczyciel dyplomowny zostanie przeniesiony do innej szkoly na terenie tej samej gminy. Czy w takiej sytuacji należy się mu odprawa?Czy należy rozwiązać z nim stosunek pracy,jakich formalności należy dopelnić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 26 marca 2012 r. zadałem następujące pytanie:
"Czy tygodniowy wymiar godzin dla klasy określony w zał. nr 3 ust. 1 pkt 1 do rozporządzenia w sprawie ramowych planów nauczania oznacza maksymalny wymiar, czy może on zostać przekroczony?"
Chciałbym je doprecyzować. Nie chodziło mi o zwiększenie związane z decyzją organu prowadzącego. Chodzi o wymiar 29, 30 i 31 godzin odpowiednio w klasie I, II i III gimnazjum. Czy te godziny można przesunąć w takim sensie, że w planie nauczania klasy ustawimy np. godzinę chemii z klasy II w klasie I i wówczas będzie układ: 30, 29, 31?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe