Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W planie nadzoru pedagogicznego dyrektor zawarł tematykę ewaluacji wewnętrznej, powołał zespół, który zobowiązał do 30 września opracować harmonogram ewaluacji zawierający działania oraz terminy prowadzenia tych działań. Czy dyrektor w planie nadzoru do 15 września jest zobowiązany podać działania i terminy ewaluacji wewnętrznej?
Dyrektor szkoły we współpracy z innymi nauczycielami zajmującymi stanowiska kierownicze,w ramach sprawowanego nadzoru pedagogicznego: 1) przeprowadza ewaluację wewnętrzną i wykorzystuje jej wyniki do doskonalenia jakości pracy szkoły; 2) kontroluje przestrzeganie przez nauczycieli przepisów prawa dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej; 3) wspomaga nauczycieli w realizacji ich zadań, w szczególności przez:a) diagnozę pracy szkoły,b) planowanie działań rozwojowych, w tym motywowanie nauczycieli do doskonalenia zawodowego,c) prowadzenie działań rozwojowych, w tym organizowanie szkoleń i narad; 4) monitoruje pracę szkoły. Ewaluację wewnętrzną przeprowadza się w odniesieniu do zagadnień uznanych w szkole za istotne w jej działalności. W celu realizacji zadań, o których mowa wyżej, dyrektor szkoły we współpracy, w szczególności: 1) analizuje dokumentację przebiegu nauczania; 2) obserwuje prowadzone przez nauczycieli zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze oraz inne zajęcia i czynności wynikające z działalności statutowej szkoły. Dyrektor opracowuje na każdy rok szkolny plan nadzoru pedagogicznego, który przedstawiana zebraniu rady pedagogicznej, a w przypadku szkoły, w której nie tworzy się rady pedagogicznej – na zebraniu z udziałem nauczycieli i osób niebędących nauczycielami, które realizują zadania statutowe szkoły, w terminie do dnia 15 września roku szkolnego, którego dotyczy plan. Plan nadzoru jest opracowywany z uwzględnieniem wniosków z nadzoru pedagogicznego sprawowanego w szkole w poprzednim roku szkolnym oraz podstawowych kierunków realizacjipolityki oświatowej państwa. Plan ten zawiera w szczególności: 1) przedmiot ewaluacji wewnętrznej oraz termin jej przeprowadzenia; 2) tematykę i terminy przeprowadzania kontroli przestrzegania przez nauczycieli przepisów prawa dotyczących działalnościdydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły lub placówki; 3) zakres wspomagania nauczycieli w realizacji ich zadań, 4) plan obserwacji; 5) zakres monitorowania.W przypadku dokonania zmian w planie, dyrektor szkoły niezwłocznie informuje radę pedagogiczną, a w przypadku szkoły lub placówki, w której nie tworzy się rady pedagogicznej – nauczycieli i osoby niebędące nauczycielami, które realizują zadania statutowe szkoły, o wprowadzonych zmianach.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego, w szczególności § 22, 23.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dzień dobry, bardzo proszę o zajęcia stanowiska w sprawie kwalifikacji niezbędnych do pełnienia funkcji nauczyciela wspomagającego w klasie integracyjnej, do której uczęszczają uczniowie z różnymi rodzajami niepełnosprawności(uczeń niedowidzący, uczeń z afazją motoryczną, uczeń z zespołem Aspergera, uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim). Czy taką funkcję może pełnić nauczyciel oligofrenopedagog, przy założeniu, że zajęcia rewalidacyjne będą prowadzone przez nauczycieli posiadających kwalifikacje zgodnie z rodzajem niepełnosprawności uczniów?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór sprawozdania z realizacji planu nadzoru za rok 2018/2019.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W przedszkolu nauczyciel wspomagający(pełny etat 20 h) dla dwojga dzieci z orzeczeniem (w jednej grupie).Nauczyciel pracuje 4 godziny dziennie. Jak wygląda sprawa opieki nad dziećmi powyżej czasu pracy n-la wspomagającego. Dodam że jedno z dzieci jest bardzo agresywne, dlatego dzieci z grupy bardzo się boją. Sprawa jest podobna w wielu przedszkolach. jak rozwiązać problem. Dziękuję
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy przedszkole, do którego trafiło dziecko z orzeczeniem o kształceniu specjalnym lub wwr musi wypełnić absolutnie wszystkie zalecenia z orzeczenia tj. czy może pominąć (po uzgodnieniu z rodzicem) np. jeden rodzaj terapii? Ponadto czy w sytuacji, gdy nie można na terenie przedszkola odbyć jakiegoś typu terapii, np. terapii SI bądź hipoterapii, jest możliwość jej realizacji przez inny podmiot - terapia zewnętrzna? Za którą przedszkole zapłaci na podstawie np. wystawionej przez ten podmiot faktury? Czy jest konieczność, aby między przedszkolem a podmiotem realizującym terapię była podpisana umowa o współpracy i czy jest ona wtedy wystarczającym dokumentem potwierdzającym, iż to przedszkole sprawuje nadzór nad prowadzoną terapią. Czy przedszkole ma też obowiązek zatrudnić na umowę o pracę bądź zlecenie osobę wykonującą daną terapię?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w karcie oceny pracy nauczyciela, w egzemplarzu załączanym do dokumentacji, zaznacza się poziom spełniania kryteriów oceny pracy, czy też wystarczy tylko końcowa ocena wynikająca z posumowania spełniania ww. kryteriów?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe