Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W pytaniu dotyczącym zakresu wsparcia ze strony dodatkowo zatrudnionej kadry chodziło mi o wskazanie, jak daleko poradnia może ingerować. Uczeń ze względu na zdiagnozowaną niepełnosprawność ma w orzeczeniu wskazanie nauczyciela wspomagającego (dgn ZA). Czy poradnia powinna określić zakres obowiązków takiej osoby czy tym już zajmuje się dyrektor szkoły uwzględniając zapisy w orzeczeniu oraz niepełnosprawność dziecka (dobór najlepszego specjalisty)? Jak rozumieć zakres wskazany w pkt. 1 zaleceń orzeczenia? Czy wystarczy aby poradnia wskazała, że ma to być pomoc lub osoba współorganizująca? Czy coś jeszcze powinniśmy wskazywać jako poradnia? Bardzo proszę o dookreślenie.
W tym punkcie zespół wydający orzeczenie wskazuje jedynie na potrzebę zatrudnienia dodatkowej kadry, np. Poprzez sformułowanie: „Należy zapewnić dziecku/ uczniowi wsparcie/ opiekę w postaci indywidualnego nauczyciela wspomagającego”. Zakres działań dodatkowego nauczyciela lub pomocy nauczyciela będzie wynikać z zaleceń zredagowanych w opinii, a uściślenie konkretnych obowiązków będzie leżało po stronie dyrektora.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel może poprosić o wgląd w badania lekarskie dzieci (dokumentację medyczna)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaką dokumentację powinien prowadzić nauczyciel wspomagający?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy przedszkolem niepublicznym ogólnodostępnym (tzw.złotówkowym), które przyjmuje również dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności. Moje pytanie brzmi czy dziecko które jest w trakcie diagnozowania w poradni psychologiczno-pedagogicznej i otrzyma orzeczenie o niepełnosprawności po 30 września czy będzie mogło otrzymywać zwiększoną subwencję oświatową
(uzależnioną oczywiście od rodzaju niepełnosprawności ) i od kiedy? Mam dwie sprzeczne informacje i chciałabym je wyjaśnić. Jedna mówi, że jeśli dziecko z orzeczeniem nie będzie wpisane w SIO do 30 września nie otrzyma dofinansowania (zwiększonej subwencji ) na cały rok oświatowy (w tym wypadku na rok 2015/2016). Druga zaś mówi, iż dziecko otrzyma wszelkie świadczenia jednak dopiero od stycznia 2016 roku.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o najnowszą i najaktualniejszą podstawę prawną do funkcjonowania biblioteki szkolnej. Co ile lat w szkole powinno być skontrum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka w szkole ponadgimnazjalnej zarzuciła, że dyrektor bezpodstawnie kazał realizować zajęcia dodatkowe w wymiarze 1 godz. wynikające z art 42 pkt 2 ust 2 (dawna karciana). Wiem, że karcianej już nie ma, a dyrektorowi pozostawiono decyzję na co przeznaczy tę dawną godzinę. W mojej szkole została ona przeznaczona na zajęcia rozwijające zainteresowania i przygotowujące do matury i bez wyjątku prowadzić je mieli wszyscy nauczyciele i dokumentować je w dzienniku zajęć dodatkowych. Kto ma rację i czy jako dyrektor nie wymagam za dużo? Proszę o interpretację.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe