Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W szkole jest 1 uczennica posiadająca orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawności sprzężone, w tym niedowidzenie. Zastanawiam się nad kupieniem dla niej powiększacza. Jest to wysoki koszt, chciałabym więc wiedzieć, czy taki zakup byłby finansowany z paragrafu 80150 czy z paragrafu 80101. Jakie źródło określa dokładnie, czy taką pomoc można bądź nie zakupić z paragrafu 80150?
W paragrafie 80150 uwzględnia się realizacje zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży w szkołach podstawowych. Ujmuje się wydatki i dochody związane z realizacją zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy w tych szkołach. Tym samym zakup opisany w pytaniu powinien zostać ujęty z paragrafu 80150. W tym wypadku powinien także wypowiedzieć się organ prowadzący.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w placówce niepublicznej można wyznaczyć pracownikom miejsce do palenia papierosów ?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Prowadzę niepubliczny punkt przedszkolny, jakie są zasady przekształcenia go w niepubliczne przedszkole? Chodzi o możliwość przyjęcia więcej niż 25 - ro dzieci.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne organizuje się maksymalnie 5 dzieci. Czy można łączyć na tych samych zajęciach dzieci w różnym wieku, np. 3 -latka z 6 latkiem; ucznia klasy 4 z uczniem z klasy 6?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uprzejmie proszę o przykładowy wzór recenzji z odbytej praktyki studenta edukacji wczesnoszkolnej (praktyka w oddziale przedszkolnym grupa 4-5 latków)
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację naszej sytuacji formalnoprawnej oraz możliwości obrony w jakiej znajduje się szkoła/nauczyciele.
Do KO wpływają donosy-anonimy, w których są oskarżani i pomawiani nauczyciele - 3 anonimy, w każdym inna grupa nauczycieli. Zarzuty są ogólnikowe, nie dotyczą konkretnych sytuacji, czy zaistniałych problemów (n-le nie rozmawiają z uczniami, n-l krzyczy, ma humory, trudno u niego się poprawić itp.). Po pierwszym odbyła się kontrola KO z ankietowaniem uczniów, wyjaśnieniami dyrektora, drugim razem dyrektor został zobligowany do pisemnego wyjaśnienia. Również przeprowadzono ankietowanie uczniów, rozmowy z sam.klasowymi, pisemne wyjaśnienia nauczycieli. Zarzuty stawiane w anonimie się kolejny raz nie potwierdziły.
Ostatnio wpłynął trzeci anonim (corocznie 1), również bez konkretnych zarzutów tylko z ogólnikowymi pomówieniami.
KO znów wezwało do wyjaśnienia i ponownego zbadania oraz ostrzega o ponownej kontroli lub nawet postępowaniach dyscyplinarnych. Po analizie, obserwacjach i rozmowach z nauczycielami pojawiły się podejrzenia,że anonimy są pisane przez ucznia/uczniów. 1. Czy możemy się w jakiś sposób bronić, bo udowadnianie kolejny raz "że ktoś nie jest wielbłądem" staje się b.męczące? 2. Czy w świetle prawa KO jest obowiązane do reagowania na ewidentnie złośliwe i nękające donosy/anonimy?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe