Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W szkole masowej mamy dzieci z orzeczeniami (niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim). Czy należy ustalić dla nich odrębne kryteria na poszczególne oceny? Czy uczeń z Aspargerem powinien mieć dostosowania?
Na podstawie art. 44f ust. 7 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2019 r., poz. 1481, w przypadku uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym klasyfikacji śródrocznej i rocznej dokonuje się z uwzględnieniem ustaleń zawartych w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym. Przepis ten nie dotyczy uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, którzy w związku z tym podlegają ocenianiu na zasadach określonych w wewnątrzszkolnym systemie oceniania, bez ustalania indywidualnych kryteriów powiązanych z treścią IPET (art. 44b ust. 5 UoSO).
Uczniowi, który ma wydane orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na Zespół Aspergera, tak samo jak innym uczniom w takim orzeczeniem należy dostosować program nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia. Dostosowanie następuje na podstawie opracowanego dla ucznia indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego uwzględniającego zalecenia zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego (art. 127 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczycielowi posiadającemu świadectwo ukończenia studiów podyplomowych "Pedagogika sztuki" można uznać kwalifikacje do nauczania muzyki i plastyki w szkole podstawowej i gimnazjum? Poniżej przedstawiam program studiów: filozofia sztuki - 15 godz.; psychoanaliza sztuki - 15 godz., wybrane zagadnienia z psychologii emocji , motywacji i osobowości- 25 godz., psychologia twórczości - 15 godz., trening twórczości - 15 godz., pedagogika sztuki - 15 godz., projektowanie dydaktyczne - 20 godz. kompozycja i analiza formy - 30 godz., warsztaty sztuki (muzyka i plastyka) 30 godz., warsztaty muzyczne - 30 godz., warsztaty literackie 30 godz., komputer w sztuce- 10 godz., warsztaty dydaktyczne - realizacja projektów- 20 godz., wykład monograficzny- 5 godz. Nadmieniam, iż nauczyciel nie ma studiów kierunkowych pierwszego stopnia w tym zakresie.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy prowadzenie w niepublicznej szkole podstawowej oddziału przedszkolnego wymaga wpisu do ewidencji działalności oświatowej? Czy wystarczy, że tę sprawę reguluje statut?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Do szkoły podstawowej zostało zapisanych 152 uczniów. Czy można utworzyć dwie klasy 26-osobowe bez zatrudniania asystenta nauczyciela?
- Nauczycielka (nauczyciel kontraktowy, obecnie początkujący) przebywała na długotrwałym zwolnieniu lekarskim. 15 listopada 2022 r. otrzymała decyzją ZUS rentę na dwa lata. Nauczycielka po rozmowie ze mną powiedziała, że nie podpisze żadnego porozumienia rozwiązującego stosunek pracy. Czy w takim razie mogę rozwiązać z nią umowę powołując się na art. 27 pkt 3 Karty Nauczyciela z dniem dzisiejszym (bo dzisiaj otrzymałam od nauczycielki decyzję ZUS z datą wystawienia 15 listopada 2022 r., do tego czasu miała nieobecność usprawiedliwioną niepłatną), czy powinnam z nią rozwiązać stosunek pracy? Czy obejmuje mnie jakiś okres wypowiedzenia? Czy nauczycielce należy się odprawa pieniężna jeżeli to ja wypowiadam jej umowę?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Chciałabym wyjaśnić skrót SND- stopień nauczyciela dyplomowanego. Komisja kwalifikacyjna na ten stopień zakwestionowała moje osiągnięcia na szczeblu lokalnym oraz nagrody dyrektora. Uzasadnienie: Kurator uwzględnia tylko osiągnięcia na szczeblu ogólnopolskim i nagrody od Kuratora do Ministra. Komisja przez to obniżyła mi ilość przyznanych punków. Czy Komisja Kwalifikacyjna na stopień nauczyciela dyplomowanego miała rację?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe