Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W związku z koniecznością poinformowania pracowników, w terminie do 15 maja 2017 r., o fakcie, iż z dniem 1.09.2017 r. będą zatrudnieni w ośmioletniej szkole podstawowej, mam następujące pytanie: czy informację wręczyć także tym pracownikom, którym umowa (na czas określony) kończy się z dniem 23 czerwca br. lub 31 sierpnia br. (niektórych z nich będziemy zatrudniać od 1 września br.)? Czy lepiej przyjąć zasadę braku informowania pracowników zatrudnionym na czas określony, których stosunek pracy ustaje przed 01.09.2017 r.?
Skoro pracownikom kończą się umowy przed 1 września 2017 r. i w tym dniu nie będą pozostawać w zatrudnieniu, to nie staną się oni z mocy prawa pracownikami ośmioletniej szkoły podstawowej. Ich stosunek pracy rozwiąże się z dniem wskazanym w umowie. Nie ma więc powodu, aby informować ich o czymś, co nie będzie miało miejsca.
Pracownicy zatrudniani ponownie od 1 września będą mieli nowe umowy, zawarte już z ośmioletnią szkołą podstawową.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zatrudniono pracownika po stażu (urząd pracy) na ½ etatu na okres 3 miesięcy, jest to pierwsze zatrudnienie pracownika. Ile dni urlopu przysługuje pracownikowi?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który w 1995 roku otrzymał tytuł nauczyciela mianowanego, jest magistrem historii oraz ma ukończone studium nauczycielskie z muzyki może nauczać zarówno historii jak i muzyki w gimnazjum?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy dla nauczyciela zatrudnionego w szkole na okres od 01.09.2014r. do 30.04.2015r. przysługuje prawo do dodatkowego wynagrodzenia rocznego (trzynastki). Nauczyciel zatrudniony jest na 7/18 etatu, nasza szkoła nie jest jego głównym miejscem pracy.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel języka polskiego zatrudnione na cały etat umowa od września 2005 następnie na podstawie mianowania od 1 września 2012. Od września zmiana dla nauczyciela na pedagoga 20,5/25 etatu i 4/18. Jak powinna wyglądać formalnie nowa umowa? Nowy akt mianowania ? Czy też aneks do aktu mianowania ?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektorowi i wicedyrektorowi szkoły należą się godziny ponadwymiarowe z tytułu nadzorowania przebiegu egzaminu maturalnego poza godzinami pracy (przyjmując 8 godz. dziennie) tj. przed 7.00 rano i po 15.00. Dodam, że organ prowadzący w stosownej uchwale zawarł przepis,że kadrze kierowniczej nadgodziny nie przysługują, z wyjątkiem doraźnych zastępstw.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe