Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Według Ramowego Planu Nauczania w czteroletnim liceum na przedmioty w zakresie rozszerzonym przewidziane jest 22h i uczeń wybiera 2 albo 3 przedmioty. Czy w związku z tym tygodniowy wymiar godzin przedmiotów realizowanych w zakresie rozszerzonym musi wynosić 22h, czy też, jeżeli uczeń wybierze tylko 2 przedmioty, może być niższy (np. 16h)?
Z wiersza 18 załącznika nr 4 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół, Dz.U. z 2017 r., poz. 703 wynika, że przedmioty w zakresie rozszerzonym są realizowane po 4 godziny tygodniowo w I klasie, 5 godzin tygodniowo w II klasie, 7 godzin tygodniowo w III klasie i 6 godzin tygodniowo w IV klasie (łącznie 22 godziny w 4-letnim okresie nauczania), a jednocześnie nie ma regulacji pozwalającej na ich zmniejszenie, stąd brak podstawy do obniżania ich liczby.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy mogę prosić o plan nadzoru pedagogicznego dla szkoły podstawowej na rok szkolny 2020/21
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- 1. Czy osoba posiadająca wykształcenie wyższe zawodowe na kierunku pedagogika specjalna o specjalności :edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością oraz na kierunku pedagogika o specjalności pedagogika szkolna z terapią pedagogiczną może pracować z wychowankami z głęboką niepełnosprawnością intelektualną ? Czy osoba, aby mogła pracować z w/w wychowankami musi mieć ukończone studia z zakresu oligofrenopedagogiki?; 2. Ile godzin zajęć praktycznych i teoretycznych trzeba mieć w suplemencie do dyplomu, aby uznać ,że ma się kwalifikacje do pracy z osobami z głęboką niepełnosprawnością intelektualną?; 3. Czy osoba pracująca na stanowisku nauczyciel z wychowankami z głęboką niepełnosprawnością intelektualną, w dniu złożenia wniosku o awans na stopień nauczyciela kontraktowego , powinna mieć kwalifikacje z oligofrenopedagogiki?; 4. Czy osoba z wykształceniem pedagogicznym , która nie pracowała z dziećmi jako nauczyciel przez 5 lat lub więcej, traci prawo do wykonywania zawodu?Czy musi się dokształcić, aby móc pracować w zawodzie nauczyciela?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy może być przerwana procedura oceny pracy nauczyciela z przyczyn niezależnych od nauczyciela i dyrektora?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Co piszemy na świadectwie ucznia, który na wniosek rodzica zostaje w I kasie i nie jest promowany do II klasy? Czy dodajemy jeszcze jakieś podstawy prawne?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Co powinien zawierać plan nadzoru pedagogicznego przedszkola,które jest nowo założone? Dopiero zaczynam swoją działalność.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe