Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pracownik administracji szkoły (kierownik gospodarczy) wystąpił z podaniem do dyrekcji o wystawienie świadectwa pracy- pracownik pracuje nadal w szkole i dodatkowo ma drugi etat w innej szkole- czy dyrekcja szkoły ma wystawić świadectwo pracy mimo, iż stosunek pracy nie ustał czy wystarczy zaświadczenie potwierdzające jego zatrudnienie? Czy w drugiej szkole dyrektor doliczy lata pracy pracownika na podstawie owego zaświadczenia? Proszę o podanie podstawy prawnej.
USTAWA z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych:
art. 38 ust. 5. Do okresów pracy uprawniających do dodatku za wieloletnią pracę, nagrody jubileuszowej i jednorazowej odprawy w związku z przejściem na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy wlicza się wszystkie poprzednio zakończone okresy zatrudnienia oraz inne okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.
Świadectwo pracy wystawia się po zakończonym okresie zatrudnienia:
art. 97. § 1 kodeksu pracy: W związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy pracodawca jest obowiązany niezwłocznie wydać pracownikowi świadectwo pracy.
Wyjątek stanowią umowy o pracę na czas określony następujące po sobie:
art. 97 § 11 kodeksu pracy: Jeżeli pracownik pozostaje w zatrudnieniu u tego samego pracodawcy na podstawie umowy o pracę na okres próbny, umowy o pracę na czas określony lub umowy o pracę na czas wykonania określonej pracy, pracodawca jest obowiązany wydać pracownikowi świadectwo pracy obejmujące zakończone okresy zatrudnienia na podstawie takich umów, zawartych w okresie 24 miesięcy, poczynając od zawarcia pierwszej z tych umów.
§ 12. Świadectwo pracy wydaje się w dniu upływu terminu, o którym mowa w § 11. Jeżeli jednak rozwiązanie lub wygaśnięcie umowy o pracę nawiązanej przed upływem 24 miesięcy przypada po upływie tego terminu, świadectwo pracy wydaje się w dniu rozwiązania lub wygaśnięcia takiej umowy o pracę.
§ 13. Pracownik, o którym mowa w § 11, może w każdym czasie żądać wydania świadectwa pracy w związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem każdej umowy o pracę wymienionej w tym przepisie lub świadectwa pracy dotyczącego łącznego okresu zatrudnienia na podstawie takich umów, przypadającego przed zgłoszeniem żądania wydania świadectwa pracy. Pracodawca jest obowiązany wydać świadectwo pracy w ciągu 7 dni od dnia złożenia pisemnego wniosku pracownika.
W pytaniu nie podano, czy pracownik jest zatrudniony na stałe, czy na czas określony. Jeżeli na czas określony, wówczas świadectwo pracy obejmujące czas trwania umów na czas określony można wystawić na wniosek pracownika. Jeżeli jednak pracownik jest zatrudniony na czas nieokreślony, nie można wystawić mu świadectwa pracy, skoro stosunek pracy wciąż trwa.
W przypadku dodatkowego zatrudnienia pracownika samorządowego zastosowanie mają przepisy ROZPORZĄDZENIA RADY MINISTRÓW z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych, tj.
§ 7. 3. Jeżeli praca w urzędzie lub jednostce stanowi dodatkowe zatrudnienie, do okresu dodatkowego zatrudnienia nie podlegają zaliczeniu okresy zatrudnienia podstawowego.
Okresy zatrudnienia podstawowego, o których mowa w powyższym paragrafie dotyczą czasu, kiedy pracownik jest zatrudniony w podstawowym miejscu pracy. Wszystkie poprzednie zakończone okresy zatrudnienia podlegają zaliczeniu i należy pracownikowi wypłacać dodatek za wysługę lat. W drugiej szkole pracownik może zatem otrzymać dodatek za wieloletnią pracę na podstawie wcześniejszych świadectw pracy, o ile takie posiada oraz świedectwa wydanego przez obecną szkołę, jeżeli pracował ma umowy na czas określony i w związku z tym otrzymał od Państwa świadectwo pracy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W szkole zatrudniony jest organizator sportu posiadający legitymację trenera. Na terenie szkoły znajduje się Miejska Strefa Rekreacji Sportowej. Zajęcia z wychowania fizycznego obowiązkowe i pozalekcyjne typu SKS prowadzą nauczyciele z odpowiednimi kwalifikacjami. Czy organizator sportu z kwalifikacjami typu trener może prowadzić zajęcia sportowe z dziećmi poza zajęciami lekcyjnymi np. po południu, w sobotę lub i niedzielę?
- Jestem zatrudniona jako nauczyciel w placówce publicznej,podlegam pod kartę nauczyciela. Pracuje w tej placówce jako nauczyciel od 2013 r. i otrzymywałam rożne umowy:
10.04.13-28.06.13 umowa na zastępstwo (lipiec i sierpień zarejestrowana w PUP)
30.08.13-27.06.14- umowa jak wyżej
01.09.14-26.06.15- umowa jak wyżej
01.09.15-31.08.16- umowa wynikająca z organizacji nauczania/staż na nauczyciela kontraktowego
01.09.16-31.08.17-umowa wynikająca z organizacji nauczania
31.08.17-22.06.18 umowa na zastępstwo za nieobecnego nauczyciela
dodatkowo podjęłam prace w innej placówce na umowę o prace, prowadzę działalność gospodarcza
31.0818-31.08.19 podpisałam umowę z macierzysta placówką publiczną.
Chciałabym zapytać czy wszystkie te umowy tworzą jakieś podstawy do zawarcia umowy na czas nieokreślony? Czy tyle cząstkowych umów jest zgodne z prawem? I wreszcie czy od września tego roku mogłabym podjąć awans na nauczyciela mianowanego? Jakie przepisy dotyczące awansu mnie obowiązują? Akt nadania stopnia awansu jest z dnia 28.08.2016?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest zgodne z prawem zatrudnienie w jednej placówce córki na stanowisku głównej księgowej, a matki na stanowisku starszej księgowej?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielki zatrudnione w gimnazjum (matematyka i fizyka) posiadające First Certificate in English (FCE) na poziomie B1 mogą uczyć matematyki i fizyki w oddziale dwujęzycznym z językiem angielskim?
- Czy nauczycielka - magister filologii germańskiej ma kwalifikacje do pracy w przedszkolu niepublicznym jako nauczyciel?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe