Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zatrudniłam nauczycielkę stażystkę (z oligofrenopedagogiką) na pół etatu do klasy I, do której uczęszcza dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim). Czy można utworzyć oddział integracyjny, jeśli nauczyciel, współorganizując kształcenie, ma pół etatu?
Na podstawie § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2020 r., poz. 1309) w szkołach ogólnodostępnych z oddziałami integracyjnymi zatrudnia się dodatkowo nauczycieli posiadających kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego, z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Wynika z tego, że wymiar etatu nauczyciela wspomagającego w oddziale integracyjnym jest uzależniony od potrzeb ucznia (gdyby do oddziału miało uczęszczać jedno niepełnosprawne dziecko), które ustala się na podstawie treści orzeczenia poradni, wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia oraz indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego. O ile więc rodzic będzie chciał przenieść dziecko do oddziału integracyjnego oraz wymiar pół etatu nauczyciela wspomagającego jest adekwatny do potrzeb ucznia, to możliwe jest utworzenie oddziału integracyjnego, jeśli zostaną dochowane inne wymagania formalne.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy należy się subwencja oświatowa przedszkolu niepublicznemu za dziecko, które nie osiągnęło 50% frekwencji w danym miesiącu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest podstawa prawna do skrócenia okresu nauki w roku szkolnym, w celu przeprowadzenia generalnego remontu budynku szkoły, którego realizacja jest dłuższa niż okres wakacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o informację jak należy wypełnić właściwie dziennik np. 1 września, w dniu rozpoczęcia roku szkolnego. Podpisy składają wszyscy nauczyciele, którzy zgodnie z planem mają w tym dniu zajęcia czy wychowawca klasy ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację jakim rozporządzeniem należy się posługiwać wydając decyzje (zgodę) na spełnianie obowiązku szkolnego poza szkołą w edukacji domowej? Gdzie należy szukać wzorów pism i wytycznych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w technikum (czteroletni cykl kształcenia) drugi język obcy nowożytny (np. hiszpański) może być realizowany tylko w pierwszej i drugiej klasie (ewentualnie również w trzeciej), a nie przez cały cykl nauczania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe