Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zgodnie z Prawem Oświatowym nie będzie już innowacji pedagogicznych tylko eksperymenty. A co z programami autorskimi? W moim przedszkolu nauczyciele realizują programy autorskie dotyczące popołudniowych spotkań z rodzicami / wspólne zabawy, zajęcia itp./ . Czy będą one nadal aktualne? Na szkoleniu nauczycieli prowadzący zasugerował żeby włączyć je do wybranego przez nauczycieli programu wychowania przedszkolnego i w ten sposób dokonać modyfikacji?
Na podstawie art. 1 pkt 18 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59 każda jednostka oświatowa może stosować w procesie kształcenia innowacyjne rozwiązania programowe, organizacyjne lub metodyczne, zaś dyrektor przedszkola publicznego ma obowiązek stwarzania warunków do ich wdrażania (art. 68 ust. 1 pkt 9 w zw. z art. 4 pkt 1 PO). W związku z tym po reformie oświaty nauczyciele przedszkola nadal mogą prowadzić działalność innowacyjną, a zmiana polega na tym, że wprowadzenie innowacji obecnie nie podlega już żadnym sformalizowanym procedurom. Jeśli innowacje dotyczą realizowania zajęć obowiązkowych, można rozważyć uzupełnienie w tym zakresie programów wychowania przedszkolnego (art. 22a UoSO), natomiast programy nie wymagają modyfikacji, gdy innowacje dotyczą zajęć dodatkowych, spotkań z rodzicami, itp.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Do naszego gimnazjum została przyjęta uczennica, która w poprzedniej szkole, będąc w klasie pierwszej, realizowała plastykę i muzykę. W planie nauczania naszego gimnazjum te przedmioty są realizowane w klasie trzeciej. Czy uczennica ta musi je realizować, czy też jako oceny w klasyfikacji końcowej należy przyjąć oceny uzyskane w poprzednim gimnazjum (zrealizowała je w wymiarze 30 godzin każdy i ma z nich oceny pozytywne)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W klasie 6 język niemiecki (drugi język) jest w ramach godzin organu prowadzącego. Czy w takim wypadku dyrektor wydaje decyzję administracyjną o zwolnieniu ucznia z głęboką dysleksją z takich zajęć?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w postępowaniu rekrutacyjnym do klasy I szkoły podstawowej też mamy dwa etapy postępowania rekrutacyjnego (tak jak w przedszkolu i klasie zerowej) czy tylko jeden? Czy klasy pierwszej też dotyczą kryteria ustawowe (takie jak w art. 20c ust. 2- wtedy byłyby dwa etapy). Czy tylko organ prowadzący ustala swoje kryteria i wtedy jest tylko jeden etap postępowania rekrutacyjnego? Rozumiem, że wszystkie dzieci, które są z obwodu przyjmujemy z urzędu po złożeniu zgłoszenia przez rodziców.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinna wyglądać procedura zwalniania ucznia z WDŻ? Boimy się, że rodzice zbyt pochopnie rezygnują z tych zajęć (kl. III gimnazjum). Czy możemy w przypadku rezygnacji zażądać od rodziców oświadczenia o znajomości tematyki zajęć, w których ich dziecko nie weźmie udziału?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń w I semestrze przeszedł na edukację domową ze względu na stan zdrowia, jednak chciałabym, aby w tym semestrze poszedł do szkoły specjalnej, gdyż ma zespół Aspergera. Dyrekcja oczekuje klasyfikacji z I semestru, jednak w edukacji domowej egzaminy są z całości materiału pod koniec roku. Jak rozwiązać ten problem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe