Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zgodnie z Rozporządzeniem MEN z 2011 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola i publicznych szkół liczebność dzieci w grupie w przedszkolu integracyjnym powinna wynosić do 20 osób, w tym do 5 dzieci z niepełnosprawnością. Czy w przedszkolu integracyjnym niepublicznym może być tak, że grupa liczy 25 dzieci, w tym na 5 zdrowych może przypadać jedno z orzeczeniem? Czy taki zapis w statucie jest prawidłowy? Czy jeśli do przedszkola nie zgłosiły się dzieci z orzeczeniami, to i tak liczebność grupy powinna być 20 czy może być 25 (zakładając,że odpowiedź na wcześniejsze pytanie brzmi, że dopuszcza się max 20)? Jeżeli w grupie jest 25 dzieci, w tym jedno dziecko z autyzmem i oprócz nauczyciela wychowawcy jest również zatrudniony przez 8 godz. dziennie nauczyciel wspomagający, to jest to stan prawidłowy/dopuszczalny?
Rozporządzenie MEN z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół, Dz. U. z 2001 r. Nr 61, poz. 624 z późn. zm. nie ma zastosowania do tych przedszkoli niepublicznych, które przyjmują uczniów innych, niż skierowani przez gminę, dla których nie ma miejsc w samorządowych przedszkolach (a contrario art. 90 ust. 1b pkt 4 w zw. z art. 60 ust. 2 i art. 71b ust. 7 pkt 2 UoSO, umieszczonymi w rozdziale dotyczącym placówek publicznych). Przedszkole niepubliczne, które nie spełnia wymogów z art. 90 ust. 1b UoSO samo określa w swoim statucie organizację, w tym liczebność oddziałów integracyjnych (art. 84 ust. 2 pkt 4 UoSO), która może wynosić 25 uczniów, jeśli placówka jest w stanie zapewnić im bezpieczne higieniczne warunki nauki. Zgodnie z art. 3 pkt 2a UoSO oddział bez uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego nie jest oddziałem integracyjnym.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel zatrudniony w szkole w wymiarze 3/26 etatu od 1.02.2017 wnioskuje o ocenę pracy. Czy dyrektor ma obowiązek dokonania takiej oceny? Czy nie ma ograniczeń w wymiarze zatrudnienia oraz okresie pracy?
- Witam. Mam nauczycielkę , która w ramach realizacji godzin karcianych prowadzi zajęcia muzyczne. Rozliczając je w półroczu doliczyła 3 godziny pobytu z wybranymi dziećmi na konkursie kolęd w godzinach popołudniowych . Czy można jej te godziny uznać za zrealizowane w ramach KN?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie jakie odniesienia prawne, podstawę prawną zawrzeć przy rocznym planie pracy przedszkola na obecny rok szkolny?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Mam dwójkę dzieci w dwóch różnych grupach wiekowych z orzeczeniem (niepełnosprawność ruchowa z afazją). Jedno dziecko ma nauczyciela współorganizującego proces nauczania, który prowadzi z nim również rewalidację (nauczyciel ma pełne kwalifikacje). Drugie dziecko, które ma orzeczenie o niepełnosprawności ruchowej z afazją, ma również zespół Downa – i również ma nauczyciela współorganizującego proces nauczania, ale nie wiem, czy może on prowadzić z tym dzieckiem rewalidację. Nauczyciel ma skończone studia magisterskie na kierunku pedagogika specjalna (edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną). W suplemencie dyplomu znajduje się zapis: „Absolwent posiada przygotowanie do zajmowania stanowiska pedagoga specjalnego w placówkach edukacyjnych, opiekuńczych i rehabilitacyjnych działających na rzecz dzieci młodzieży i dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną (upośledzeniem umysłowym)”. Czy może on zatem, czy nie może, prowadzić rewalidację?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie uchwały i zarządzenia powinien wydawać dyrektor Bursy Międzyszkolnej(jednostka samorządowa, feryjna)? Bardzo proszę o wykaz takich dokumentów gdyż sprawuję stanowisko kierownika ds. nadzoru pedagogicznego.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe