Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zwracam się z prośbą o wyjaśnienie kwestii dotyczących czasu pracy: 1. W naszej placówce obowiązuje jednomiesięczny okres rozliczeniowy. W styczniu 2019 r. występują 4 pełne tygodnie oraz 3 dni tzw. "wystające". Czy te dni należy zaliczyć do sąsiadujących z nimi tygodni? Czy należy zachować limit godzin pracy, odpoczynku w tygodniu od 29.01- 7 dni?. 2. Czy w obecnym stanie prawnym należy prowadzić roczną ewidencję czasu pracownikom zatrudnionym w pełnym wymiarze czasu pracy, 8 godz w 5-cio dniowym tygodniu pracy (w liście obecności zawarte są informacje dotyczące godz. rozpoczęcia i zakończenia pracy, ilość godzin nocnych, nieobecności?
1. Zgodnie z art. 128 § 3 kodeksu pracy, do celów rozliczania czasu pracy pracownika:
Skoro w placówce obowiązuje jednomiesięczny okres rozliczeniowy, to w styczniu 2019 r. pierwszy tydzień rozliczeniowy rozpoczął się we wtorek (01.01.). Po czterech tygodniach pozostały jeszcze 3 dni: 29 - 31 stycznia. Tych dni nie wlicza się do sąsiadujących tygodni (nie obowiązują tu tygodniowe okresy odpoczynku), ponieważ od piątku (01.02.) rozpoczyna się już kolejny okres rozliczeniowy.
2. W obecnym stanie prawnym pracodawca obowiązany jest prowadzić ewidencję czasu pracy, która zawiera informacje o:
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel przebywający na urlopie rodzicielskim do 31.08.2017r. może brać udział w konkursie na dyrektora przedszkola - kandydować na dyrektora od 01.09.2017r.? Konkurs odbywa się w kwietniu 2017r.
- Kiedy nauczyciel dyplomowany, zatrudniony przez mianowanie, 30 lat pracy, wiek :54 lata przebywający na urlopie bezpłatnym od 01.09.2013 r. do 31.08.2014 r. może otrzymać wypowiedzenie z pracy ?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jestem właścicielem (działalność gospodarcza) przedszkola niepublicznego. W świetle nowych przepisów czy mogę zatrudnić na umowę cywilno-prawna akompaniatora do prowadzonych w ramach podstawy programowej zajęć rytmiki? I czy koszty z tego tytułu mogę pokryć z gminnych dotacji?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Z dniem 1 stycznia 2024 r. chcę przenieść kilku nauczycieli zatrudnionych w szkole podstawowej do liceum ogólnokształcącego mieszczących się w tym samym budynku i mających tego samego dyrektora. W jaki sposób zrobić to zgodnie z prawem, co umieścić w piśmie?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Dot. przeniesienia pracownika niepedagogicznego szkoły. Z dniem 1 września 2017 r. gimnazjum zostanie włączone w struktury szkoły podstawowej (powstanie ośmioletnia szkoła podstawowa z oddziałami gimnazjalnymi do wygaszenia). Zgodnie z Przepisami wprowadzającymi ustawę – Prawo oświatowe pracownicy niepedagogiczni gimnazjum staną się z mocy prawa pracownikami szkoły, do której zostanie włączone gimnazjum. Obecnie w obydwóch placówkach funkcjonują dwa analogiczne stanowiska: sekretarz szkoły i kierownik gospodarczy/ administracyjny. Wszyscy 4 pracownicy zatrudnieni są na umowę o pracę na czas nieokreślony, posiadają wyższe wykształcenie, ale różny staż pracy. Czy do czasu wygaszenia gimnazjum będą mogły funkcjonować równolegle dwa stanowiska sekretarza szkoły (ds. szkoły podstawowej i ds. oddziałów gimnazjalnych)? Czy w placówce mogą funkcjonować równolegle dwa stanowiska kierowników – np. kierownik gospodarczy i kierownik administracyjny? Czy dopuszczalne jest funkcjonowanie (w przypadku braku podstaw lub braku zgody organu do utworzenia 2 równoległych stanowisk kierowniczych) 2 zastępcy kierownika gospodarczego? Jeśli tak, to do jakiej grupy stanowisk zaliczyć należy takie stanowisko, jaka będzie kategoria zaszeregowania i czy należy się dodatek funkcyjny? Czy w związku z przekształceniem szkół istnieje rozwiązanie prawne umożliwiające przeniesienie pracownika zatrudnionego obecnie na stanowisku z grupy stanowisk pomocniczych (kier. gospodarczy – kat.XIII) na stanowisko z grupy stanowisk urzędniczych (gł. specjalista – kat.XII) bez konieczności przeprowadzenia naboru? (z sekretarza– kat.XII na specjalistę – kat.VIII)? Czy w związku z reorganizacją jednostki i koniecznością utworzenia dodatkowych stanowisk administracyjnych w szkole dyrektor może zmienić warunki zatrudnienia pracownikom obecnie zajmującym (na stanowisku sekretarza i kierownika) – przenieść ich na stanowiska (specjalisty i gł.specjalisty), w celu umożliwienia przeniesienia na zwolnione stanowiska (sekretarza i kierownika) pracowników przejmowanych z gimnazjum, bez naborów? Czy w odniesieniu do takich pracowników będzie miał zastosowania art. 23 u.p.s. dotyczący przeniesienia na inne stanowisko, czy przeniesienia takiego można dokonać na podstawie porozumienia zmieniającego (art. 353 1 KC)?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe