Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
1. Nauczyciel wspomagający (jego uśrednione pensum wynosi 20) prowadzi samodzielnie lekcję za nauczyciela głównego , który jest nieobecny, ma te same kwalifikacje ,czy powinien mieć zapłacone za tą godzinę według swojej stawi zaszeregowania czy takiej jaką ma nauczyciel główny czyli 1/18 - czyli korzystniejszej 2. Czy długotrwałe zastępstwo doraźne może być przekształcone w nadgodziny stałe tego nauczyciela? Nauczyciel nieobecny dostarcza zwolnienia co pewien czas i wiadomo iż będzie nieobecny do końca roku szkolnego. Nadgodziny stałe nauczyciela nie są odliczane w przypadku innej organizacji pracy szkoły a nadgodziny doraźne już są odliczane, więc jest to niekorzystne dla nauczyciela.
1. Nauczyciel wspomagający może prowadzić zajęcia w zastępstwie za nieobecnego nauczyciela jedynie w godzinach, które nie są dla niego godzinami pracy. W przeciwnym razie, pobierałby podwójne wynagrodzenie za pracę w tym samym czasie - swoje, wynikające z umowy i za zastępstwo. Zgodnie z art. 35 ust. 2a Karty Nauczyciela, przez godzinę doraźnego zastępstwa rozumie się przydzieloną nauczycielowi godzinę zajęć dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych powyżej tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych, której realizacja następuje w zastępstwie nieobecnego nauczyciela. Szczegółowe warunki obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw określa organ prowadzący szkołę w drodze regulaminu.
2. W przypadku długotrwałej nieobecności nauczyciela, jego godziny powinny być rozdysponowane pośród zatrudnionych nauczycieli jako stałe godziny (na czas określony) lub powinien zostać zatrudniony nowy nauczyciel na zastępstwo.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel kontraktowy zatrudniony na czas nieokreślony złożył wniosek o rozwiązanie umowy o pracę za porozumieniem stron bez okresu wypowiedzenia. Dyrekcja szkoły wyraża na to zgodę, co umieszczamy na świadectwie pracy. Na podstawie jakiej podstawy prawnej następuje rozwiązanie stosunku pracy w tym przypadku?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Witam!
Moje pytanie dotyczy przekształcenia stosunku pracy na czas nieokreślony na stosunek pracy na podstawie mianowania.
Niedopatrzenie spowodowało, że brak takich przekształceń w teczkach osobowych. Jak postąpić zgodnie z prawem?
1) z nauczycielami, którzy dawno temu otrzymali mianowanie z urzędu (teraz często są już dyplomowani)i nie mają zaśw. o niekaralności?
2) z nauczycielami, którzy byli zatrudnieni przed 2008 r. (nie wymagano wtedy zaśw. KRK), a są mianowani?
3) czy w ogóle wszystkim trzeba ten stosunek pracy przekształcać?
Bardzo proszę o szczegółową odpowiedź.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciela, który uzyskał stopień nauczyciela kontraktowego muszę zatrudniać na czas nieokreślony?
- W jaki sposób mogę zobowiązać nauczycieli do pracy z uczniem zdolnym lub wymagającym wsparcia, jeśli nie mogę zaproponować prowadzenia dodatkowych płatnych zajęć pozalekcyjnych? W jaki sposób i kiedy na przykład nauczyciel ma pracować z uczniem przygotowującym się do konkursu przedmiotowego?
- Jak prawnie wygląda sytuacja nauczyciela, któremu wręczono ograniczenie na kolejny rok szkolny na podstawie projektu arkusza organizacyjnego zatwierdzonego przez organ prowadzący (wyraził na nie zgodę), po zakończonym naborze okazało się, że stworzono jedną klasę mniej i wymiar ograniczenia jest większy. Co mam zrobić w takiej sytuacji?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe