Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
1. Uprzejmie proszę o odpowiedź czy nauczyciel posiadający ukończone wyższe studia mgr na kierunku pedagogika wczesnoszkolna oraz studia podyplomowe w zakresie wczesnego nauczania języka angielskiego ma kwalifikacje do nauczania tego języka w klasach I-III. 2. Czy magister filologii angielskiej ma kwalifikacje do nauczania języka angielskiego w klasach I-III.
Nauczycielka po filologii angielskiej ma kwalifikacje do nauczania języka angielskiego w klasach I-III szkoły podstawowej (§ 11 ust. 2 w zw. z ust. 1 rozporządzenia MEN z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli, Dz. U. z 2015 r., poz. 1264). Natomiast druga nauczycielka oprócz ukończonych studiów podyplomowych w zakresie wczesnego nauczania języka angielskiego, musiałaby dodatkowo posiadać świadectwo znajomości danego języka obcego w stopniu co najmniej podstawowym (np. FCE z oceną A, B, lub C, IELTS - z wynikiem 5,0-6,0 pkt albo któryś z certyfikatów z oceną/punktacją wymienioną w załączniku do ww. rozporządzenia: TOEFL, City & Guilds International ESOL, Pearson Test of English General, Pearson Test of English Academic lub EDI) – zgodnie z § 11 ust. 4 w zw. z § 4 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia. Bez jednego z certyfikatów nie ma wystarczających kwalifikacji.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Od września 2018 r.u nas w Przedszkolu będzie zatrudniony nauczyciel, który jest równocześnie zatrudniony w innej szkole. Dostarczył do nas świadectwo pracy z innego zakładu ( 7 lat pracy). W jakiej wysokości należy obliczyć jego wysługę lat w naszej placówce?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel kontraktowy jest zatrudniony w przedszkolu na zastępstwo za nieobecnego nauczyciela na okres 1,5 roku do dnia 31 lipca 2016r. Czy od 1 września 2016r. należy z nim podpisać umowę na czas określony czy na czas nieokreślony? (umowa dotyczy niepełnego wymiaru godzin)
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Będąc w czasie ferii zimowych na zwolnieniu lekarskim czy przysługuje mi urlop uzupełniający? Jeśli tak to kiedy mogę go odebrać - do końca roku szkolnego? Czy roku kalendarzowego?
- Mam pytanie dotyczące funkcjonowania w szkole Komisji Socjalnej, która przyznaje zapomogi (rzeczowe, losowe itp.) nauczycielom zatrudnionym w szkole, bądź też nauczycielom-emerytom. Moje pytanie dotyczy składu ww. Komisji. Czy istnieje jakikolwiek przepis mówiący o tym, kto powinien wchodzić w jej skład. Czy są jakiekolwiek regulacje mówiące o tym czy taki, a taki nauczyciel lub pracownik szkoły może lub też nie może wchodzić w skład Komisji Socjalnej. Idąc dalej - czy istnieje jakiś przepis mówiący o tym, iż członkowie Komisji Socjalnej przydzielającej zapomogi nie mogą być beneficjentami przyjmującymi takie zapomogi? Podam konkretny przykład z mojej szkoły. Otóż szkoła, której jestem dyrektorem to CKU przy Zakładzie Karnym w Płocku. Dysponujemy, jako szkoła, wydzielonym funduszem socjalnym. Jesteśmy małą szkołą. Zatrudnionych w sumie jest 13 nauczycieli (włączając w to mnie jako jedynego zatrudnionego na pełen etat; reszta nauczycieli jako 'dochodzący' na część etatu). Dwóch nauczycieli jest członkami Komisji Socjalnej. Raz do roku przydzielamy zapomogi pieniężne. Komisja rozpatruje wnioski i zgodnie z regulaminem udziela zapomóg, w tym te dwie osoby jako członkowie również korzystają z dobrodziejstw funduszu. Komórka kadrowa ZK ostatnio zarzuciła nieprawidłowości między innymi w zakresie składu komisji i faktu, iż jej członkowie pobierają zapomogi (faktycznie przyznając je sobie). Kadry chcą w tej chwili zmienić skład ww. komisji i dokooptować (przynajmniej jedną) osobę z kadr ZK. Bardzo bym nie chciał, aby ktoś, kto nie zasila naszego funduszu decydował o dysponowaniu jego środkami. Chciałbym zapoznać się z przepisem (o ile taki istnieje) mówiącym dość jasno kto, przez kogo w jaki sposób oraz w jakich okolicznościach może być powołany do komisji socjalnej. Jednocześnie czy jest jakikolwiek przepis, który stanowi, że członkowie komisji socjalnej mogą sami sobie przyznawać zapomogi pieniężne (lub jakiekolwiek inne zapomogi)? Będę wdzięczny za jasne i klarowne wytłumaczenie oraz za podanie podstawy prawnej w rzeczonej sprawie.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jaka kwota subwencji przysługuje na ucznia gimnazjum posiadającego orzeczenie o niesprawności intelektualnym w stopniu lekkim? Jaka jest dopuszczalna ilość uczniów właśnie z taką sprawnością w "zwykłej" klasie ?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe