Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Chciałabym zatrudnić nauczyciela – kandydatka ma ukończone studia licencjackie z pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej (studia 3-letnie, I stopnia) oraz tytuł magistra z pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej (studia 2-letnie II stopnia). Czy posiada ona kwalifikacje do pracy w przedszkolu?
Na podstawie § 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2020 r., poz. 1289) stwierdzamy, że kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela przedszkola posiada osoba, która ukończyła co najmniej:
1) studia pierwszego stopnia (licencjat) na kierunku (specjalności) zgodnym z prowadzonymi zajęciami – wychowanie przedszkolne, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
2) studia pierwszego stopnia (licencjat), na kierunku pedagogika w specjalności przygotowującej do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym lub wczesnoszkolnym.
Osoba wymieniona w pytaniu posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela przedszkola ponieważ ukończyła co najmniej studia pierwszego stopnia (licencjat) na kierunku (specjalności) pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej, czyli zgodnym z prowadzonymi zajęciami – wychowanie przedszkolne, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dyrektor może nakazać nauczycielowi prowadzenie zajęć indywidualnych w domu ucznia w którym panuje choroba zakaźna Nauczyciel odmówił wyjazdu na zajęcia. Jak rozwiązać taką sytuację zgodnie z prawem?
- Czy magister wychowania fizycznego posiada automatycznie uprawnienia do prowadzenia zajęć z gimnastyki korekcyjnej?
- Witam. Nauczyciel w mojej placówce zatrudniony jest na 19/18 etatu. W sąsiedniej placówce (ta sama gmina)chce pracować na 10/18 etatu.Czy to jest zgodne z prawem i czy organ prowadzący ma prawo wyrazić zgodę.Mam obawy czy podoła obowiązkom. Proszę o poradę. Dziękuję.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jestem zatrudniona jako nauczyciel w placówce publicznej,podlegam pod kartę nauczyciela. Pracuje w tej placówce jako nauczyciel od 2013 r. i otrzymywałam rożne umowy:
10.04.13-28.06.13 umowa na zastępstwo (lipiec i sierpień zarejestrowana w PUP)
30.08.13-27.06.14- umowa jak wyżej
01.09.14-26.06.15- umowa jak wyżej
01.09.15-31.08.16- umowa wynikająca z organizacji nauczania/staż na nauczyciela kontraktowego
01.09.16-31.08.17-umowa wynikająca z organizacji nauczania
31.08.17-22.06.18 umowa na zastępstwo za nieobecnego nauczyciela
dodatkowo podjęłam prace w innej placówce na umowę o prace, prowadzę działalność gospodarcza
31.0818-31.08.19 podpisałam umowę z macierzysta placówką publiczną.
Chciałabym zapytać czy wszystkie te umowy tworzą jakieś podstawy do zawarcia umowy na czas nieokreślony? Czy tyle cząstkowych umów jest zgodne z prawem? I wreszcie czy od września tego roku mogłabym podjąć awans na nauczyciela mianowanego? Jakie przepisy dotyczące awansu mnie obowiązują? Akt nadania stopnia awansu jest z dnia 28.08.2016?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Witam!
Proszę o pomoc sporządzenia aneksu do umowy w związku ze zmianami organizacyjnymi szkoły dotyczącymi klas łączonych, a co za tym idzie mniejszą ilością godzin.
Nauczyciel kontraktowy zatrudniony na 12/18 etatu, na czas nieokreślony, po zmianach będzie zatrudniony na 8/18. Jak ma wyglądać aneks do umowy i czy porozumienie zmieniające warunki pracy i płacy mogą zastąpić aneks do umowy.
Z góry serdecznie dziękuję.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe