Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor zatrudniony w przedszkolu niepublicznym będący jednocześnie organem prowadzącym może zatrudnić dodatkowo dwóch zastępców (jednego pedagogicznego oraz drugiego zarządzającego)?
Powyższego zagadnienia nie regulują przepisy ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r., poz. 1082). Kompetencje dyrektora w zakresie ustalania zastępstw powinien określać statut danego przedszkola niepublicznego (art. 172 ust. 3 w zw. z art. 102 ust. 1 pkt 8 PO). W przypadku gdyby zastępcy mieli działać jako stałe organy przedszkola, statut powinien to przewidywać, w tym wymieniać zastępcę do spraw pedagogicznych oraz do spraw niepedagogicznych, a także zakresy ich kompetencji (art. 172 ust. 3 w zw. z art. 102 ust. 1 pkt 8 PO); nadal powoływanie i odwoływanie z tych funkcji mogłoby zostać w statucie przypisane dyrektorowi.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o informację czy ze względów prawno-oświatowych ma znaczenie czy zespół placówek tj. przedszkole, szkoła podstawowa i gimnazjum będą się nazywać Niepubliczny Zespół Placówek Edukacyjnych, czy też Niepubliczny Zespół Placówek Oświatowych w pierwszym przypadku najczęściej spotykam placówki integracyjne specjalne, ale nie tylko czy to zatem ma znaczenie, bo rozumiem, że do kuratorium zgłaszamy szkołę podstawową jako podmiot i gimnazjum bo przedszkole tylko do urzędu gminy a jaka nazwa wspólna będzie dla tych wszystkich placówek to tylko kwestia dyrektora?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły może zmienić termin dnia wolnego od zajęć dydaktycznych w 2023/24, który został ustalony do 30 września
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, czy 2 zajęcia rewalidacyjne z ramowego planu nauczania przysługują wszystkim dzieciom z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego czy tylko dla upośledzonym w stopniu umiarkowanym i głębokim. Mam 2 orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na afazję dzieci. Reszta upośledzenie lekkie. Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem organem prowadzącym niepubliczne przedszkole. Nie posiadam wykształcenia pedagogicznego. Czy mogę pobierać wynagrodzenie rozliczane z dotacji np. jako pracownik administracji lub np. dyrektor zarządzający? Czy można rozliczać z dotacji posiłki z cateringu? Rodzic płaci tylko czesne (nie ma rozbitego czesnego na posiłki i czesne, więc za przedszkole jest do zapłaty jedna kwota).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na moje pytanie z dnia 3 września 2010 r.: "Z rozporządzenia w sprawie sposobu prowadzenia dokumentacji w § 12 został uchylony ust. 5. Czy to oznacza, że nie trzeba wpisywać ocen, dat i klasy w pełnym brzmieniu? Czy nie trzeba "wykreślać" niewypełnionych rubryk?"
otrzymałem odpowiedź w Waszym serwisie:
"ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 19 lutego 2002 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji ze zm. z dn. 16 lipca 2009 r.:
14) § 12 ust. 5 zmieniony przez § 1 pkt 9 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 lipca 2009 r. (Dz.U.09.116.977) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 7 sierpnia 2009 r.:
9) w § 12:
b) ust. 5 otrzymuje brzmienie:
"5. Oceny z zajęć edukacyjnych, ocenę zachowania, klasę i miesiąc urodzenia ucznia wpisuje się wyrazami w pełnym brzmieniu bez stosowania skrótów.
W rubryce, która nie jest wypełniona, wstawia się poziomą kreskę, a w przypadku niewypełnienia kilku kolejnych rubryk można je przekreślić ukośną kreską, z wyjątkiem pierwszej i ostatniej wolnej rubryki, w których wstawia się poziome kreski. W przypadku zwolnienia ucznia z zajęć edukacyjnych wpisuje się "zwolniony(a)". W przypadku nieklasyfikowania ucznia z zajęć edukacyjnych wpisuje się "nieklasyfikowany(a)".".
Jest to cytat z obowiązującego rozporządzenia."
Chciałbym jednak zaznaczyć, że ostatnie zmiany we wspomnianym rozporządzeniu weszły w życie w dniu 1 września 2010 r. a nie w lipcu 2009 r.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe