Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny powinien zawierać plany pracy specjalistów z uczniem np.: logopedy, nauczyciela integracji sensorycznej i innych czy tylko wychowawczy grupy?
Zgodnie z § 6 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578 IPET zawiera m.in. zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem, ukierunkowane na poprawę funkcjonowania ucznia; formy i okres udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wymiar godzin, w którym poszczególne formy pomocy będą realizowane – przez nauczyciela oraz specjalistów; zajęcia rewalidacyjne, resocjalizacyjne i socjoterapeutyczne oraz inne zajęcia odpowiednie ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia – prowadzone przez nauczyciela i specjalistów; zakres współpracy nauczycieli i specjalistów z rodzicami ucznia. Przepisy wprost nakazują uwzględnianie w IPET działań specjalistów. Niezależnie od tego statut danego przedszkola lub szkoły może zobowiązywać specjalistów do opracowywania dodatkowej dokumentacji dotyczącej planowania ich pracy (art. 98 ust. 1 pkt. 7, art. 102 ust. 1 pkt 12, art. 172 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Staram się o doliczenie lat pracy w gospodarstwie rolnym rodziców do lat pracy w moim zakładzie pracy. Urząd Gminy odmówił wydania zaświadczenia z powodu braku dokumentów, nadmieniam, iż posiadam zeznanie dwóch świadków. Gospodarstwo rolne rodziców zostało mi zapisane i od 2002 roku jestem właścicielem tegoż gospodarstwa. Posiadam kwity potwierdzające wpłaty podatkowe za pole, ale tylko trzy lata, a staram się o doliczenie pięciu lat (kwity zgubiłam). Czy to znaczy, że nie można mi zaliczyć tych lat? Co jeszcze należy zrobić? Jaki dokument posiadać?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W szkole masowej mamy dzieci z orzeczeniami (niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim). Czy należy ustalić dla nich odrębne kryteria na poszczególne oceny?
Czy uczeń z Aspargerem powinien mieć dostosowania?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Pełnoletni uczeń odwołał się od decyzji skreślenia go z listy uczniów. Dyrektor po ponownym rozpatrzeniu przychylił się do odwołania. Jak powinna wyglądać decyzja w tej sprawie, proszę o wzór.?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła publiczna (której organem prowadzącym jest stowarzyszenie) ma obowiązek zgłaszania inspektora danych osobowych?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy informowania o realizacji obowiązku szkolnego i nauki . Kogo należy informować o tym fakcie w przypadku wychowanka (wiek 22 lata) z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim, który realizuje zespołowe zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze w ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym? Wychowanek ma prawo uczęszczać do ośrodka do 25 roku życia.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe