Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy istnieją odpowiednie przepisy mówiące o wymaganej powierzchni w klasopracowni na jednego ucznia w PSP?
Przepisy oświatowe, a w szczególności rozdział 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach, Dz.U. z 2003 r. Nr 6, poz. 69 ze zm., zatytułowany "Warsztaty, laboratoria, pracownie oraz stanowiska praktycznej nauki zawodu" nie określają, jaka powierzchnia przypada na jednego ucznia w szkolnej pracowni. Zapewnienie odpowiednich warunków bhp należy do obowiązków dyrektora - § 2 ww. rozporządzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel z 20-letnim stażem chorował przez pół roku (wiem, że choroba ta nie była prawdziwa). Teraz jest na urlopie dla poratowania zdrowia (wiem także, że pracuje prywatnie w tym czasie bez opłacania składek). W tej chwili nie mam dla tego nauczyciela pracy. Odszedł, mając etat 18 godzin tygodniowo. Od września 2012 r. będę miała o jedną klasę mniej. Mogę dać tej osobie etat w świetlicy, ale to jest zmiana warunków umowy z 18 na 26 godzin. Czy muszę dać tej osobie informację o tej zmianie do końca maja, czy mam czekać do 19 marca 2013 roku (wtedy kończy się tej osobie urlop zdrowotny)? Proszę również o podanie odpowiedniej podstawy prawnej. Sytuacja ta jest szczególna, ponieważ ta osoba do tej pory była dyrektorem szkoły i została zdegradowana. Urlop zdrowotny i półroczna choroba są skutkiem zmian, które dokonane zostały na stanowisku dyrektora.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły może zlecić pedagogowi szkolnemu, w ramach jego zadań diagnostycznych, obserwacje pracy ucznia w czasie zajęć lekcyjnych, realizowanych przez nauczyciela przedmiotu z zespołem klasowym? Czy nauczyciel ma prawo wyprosić pedagoga ze swojej lekcji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w roku szkolnym 2019/2020 w klasie IV ze wzoru nr 44 uczniom w arkuszu ocen zakłada się też pierwszą stronę ( z danymi osobowymi), czy kontynuuje się kolejne tylko z ocenami?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel musi, czy powinien modyfikować plany wynikowe przygotowane przez wydawcę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie formy pomocy w świetle prawa oświatowego przysługują uczniowi posiadającemu orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na afazję ruchową?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe