Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy istnieją prawne przesłanki, aby nauczyciel lub inna osoba zatrudniona w szkole karmiła dziecka niepełnosprawne z dziecięcym porażeniem mózgowym. Dziecko ma lat szesnaście i jest niejadkiem. Ma również problem z przełykaniem. Samodzielnie nie je nawet w domu. Oczekiwania rodzica stawiane są w bardzo kategoryczny sposób. Pracujący w szkole nauczyciele mają wiele obaw, że może dojść do nieszczęśliwego wypadku o nieodwracalnych konsekwencjach, o których rodzic nie chce słyszeć.
Do obowiązków służbowych nauczyciela nie należy podawanie pokarmu niepełnosprawnemu dziecku, ponieważ nie formułuje go żaden przepis. Zadania w tym zakresie nauczyciel mógłby wykonywać jedynie po wyrażeniu zgody, a w jej braku karmienie dziecka należy do zadań rodzica wykonywanych w ramach władzy rodzicielskiej przez rodziców - art. 95 § 1 ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. - Kodeks rodzinny i opiekuńczy, Dz.U. z 2017 r., poz. 682 ze zm.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dzień dobry, bardzo proszę o podanie listy procedur i regulaminów (z podaniem podstawy prawnej), jakie szkoła podstawowa ma obowiązek posiadać w swojej dokumentacji. Dziękuję.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy wprowadzania regulaminów i procedur w szkole i przedszkolu. Kto opracowuje, a później wprowadza w życie regulaminy i wszelkiego rodzaju procedury? Czy może to zrobić sam dyrektor, czy musi mu opiniować rada pedagogiczna. Inaczej mówiąc, czy musi się "pytać o zgodę rady" wprowadzając jakiś regulamin, czy procedurę (np. regulamin dyżurów nauczycieli)? Czy wprowadza je zarządzeniem?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Rada pedagogiczna wprowadziła zmiany do statutu przedszkola i zobowiązała dyrektora do opracowania i opublikowania tekstu statutu ujednoliconego czy jednolitego? Na czym polega różnica między tekstem ujednoliconym a jednolitym?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jaki należy umieścić na pieczątkach z mennicy (pieczątki na świadectwo) kiedy w placówce funkcjonuje szkoła podstawowa specjalna i branżowa szkoła specjalna I stopnia? Czy należy pominąć słowo "specjalna". Szkoły są w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym, natomiast MOW w Zespole Placówek Terapeutyczno - Wychowawczych. Czy powinnam tę szkołę też wpisać?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie powinny być w szkole dokumenty potwierdzające monitorowanie jakości i efektywności procesu uczenia się uczniów?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe