Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy koszty związane z odnowieniem sprzętu na placu zabaw (umowa o dzieło koszt 4.000), zakup tablicy interaktywnej (12.000), poczęstunek dla dzieci z okazji pasowania na przedszkolaka (2.800), szkolenie kadry pedagogicznej (dyscyplina bez nakazów 1.000)można pokryć z dotacji oświatowej z UM w przedszkolu niepublicznym.
Z dotacji samorządowej mogą być sfinansowane: odnowienie sprzętu na placu zabaw dla przedszkolaków; poczęstunek dla dzieci, pod warunkiem określenia takiego uprawnienia uczniów w statucie przedszkola (co do zasady posiłki opłacają rodzice); zakup tablicy interaktywnej, która będzie wykorzystywana do pracy z dziećmi jako pomoc dydaktyczna; szkolenia dla nauczycieli, o ile nabyta wiedza lub uzyskane materiały będą wykorzystywane do pracy z dziećmi – art. 35 ust. 1 pkt 1 i pkt 2 lit. b ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, Dz.U. z 2017 r., poz. 2203.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Z powodu małej liczebności klas organ prowadzący dał mi wytyczne, abym połączyła 3 klasy (4 roczniki). Łącznie grupa nie przekraczałaby 26 uczniów. Niestety w klasie V mam 2 uczniów z orzeczeniem (niepełnosprawność sprzężona i niepełnosprawność ruchowa), w klasie VII - 1 (niedostosowanie społeczne). Dostałam wytyczne od organu prowadzącego, aby połączyć klasy V, VI i VII. Opracowałam arkusz, w którym połączyłam dwa oddziały VI - VII, natomiast nie łączyłam kl. V z uwagi na uczniów którzy wymagają szczególnych dostosowań . Otrzymałam pozytywną opinię związków zawodowych. Wysłałam arkusz do organu prowadzącego i otrzymałam uwagi do ww. arkusza z uwzględnieniem łączeń tych 3 klas. Wiem, że to wpłynie na jakość nauczania i jest zagrożona realizacja podstawy programowej, poza tym nie będę w stanie zapewnić odpowiednich warunków uczniom ze specjalnymi potrzebami wynikającymi z orzeczenia. Co mogę w tej sprawie zrobić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy 6 szkoły podstawowej posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane z uwagi na niepełnosprawność sprzężoną (intelektualną w stopniu umiarkowanym z autyzmem). Nie ma orzeczenia o nauczaniu indywidualnym. Zgodnie ze wskazaniem zespołu nauczycieli i specjalistów w Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym, uczeń ma na terenie szkoły 10 godz. tygodniowo zajęć prowadzonych indywidualnie, podczas których realizuje podstawę programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym: funkcjonowanie osobiste i społeczne – 4 godz., zajęcia rozwijające komunikowanie się – 4 godz., zajęcia rozwijające kreatywność – 2 godz.
Jak zorganizować udział ucznia w pozostałych zajęciach edukacyjnych z klasą? Na jakie przedmioty uczeń powinien chodzić z klasą? Przedmioty i podstawa programowa, które realizuje klasa zupełnie odbiegają od zajęć i podstawy programowej dla ucznia z niepełnosprawnością umiarkowaną. Klasa ma 28 godz. zajęć tygodniowo. Czy uczeń musi uczestniczyć we wszystkich tych zajęciach? Z dotychczasowej obserwacji ucznia wynika, że jest on w stanie 3 godziny skupić się na zajęciach. Jak organizacyjnie przeprowadzić lekcję, kiedy nauczyciel w czasie 45 minut realizuje temat klasą i ma na lekcji ucznia, który zachowuje się głośno? Rodzice nie chcą przenieść dziecka do placówki specjalnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przedszkolu ogólnodostępnym obowiązkowo należy organizować dla dzieci z orzeczeniem o kształceniu specjalnym, dodatkowe zajęcia w ramach tego orzeczenia, czy przedszkole jak nie ma możliwości zatrudnienia dodatkowej kadry z odpowiednimi kwalifikacjami może rodzicom dziecka odmówić prowadzenia dodatkowych zajęć, ale przyjąć tylko takie dziecko do przedszkola do oddziału ogólnego? Czy jak jest przyjęte do przedszkola to należy obowiązkowo te zajęcia organizować?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rekolekcje wielkopostne wlicza się do dni wolnych określonych w rozporządzeniu o organizacji roku szkolnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy II gimnazjum z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym w roku szk. 2011/12 skorzystał z wydłużenia etapu edukacyjnego, czy w trzeciej klasie można mu ponownie wydłużyć nauczanie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe