Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy kursy kwalifikacyjne "Terapia pedagogiczna" - 270 godz.i "Kurs z zakresu oligofrenopedagogiki dla nauczycieli i wychowawców placówek dla dzieci upośledzonych umysłowo" - 270 godz., który daje kwalifikacje do pracy z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie,czy po zmianie przepisów upoważniają do pracy z uczniem z Autyzmem i z Zespołem Aspergera w szkole podstawowej?
Kurs z zakresu oligofrenopedagogiki nadaje pełne kwalifikacje wyłącznie do pracy z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym oraz w stopniu głębokim. Zatem, jeśli uczeń autystyczny, w tym z zespołem Aspergera ma dodatkowe rozpoznanie niepełnosprawności intelektualnej (czyli ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność sprzężoną) - to powinien z nim pracować, np. prowadząc zajęcia rewalidacyjne nauczyciel po oligofrenopedagogice. Jeśli uczeń jest w normie intelektualnej – to tenże nauczyciel nie może z nim prowadzić rewalidacji. Może natomiast – bo ma takie kwalifikacje po kursie terapii pedagogicznej – prowadzić z tym uczniem zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Oczywiście o ile, Zespół na podstawie wielospecjalistycznej oceny poziomu jego funkcjonowania oraz wskazań zawartych w orzeczeniu, uzna, że należy uczniowi przyznać tę formę pomocy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o poradę w następującej kwestii.
Przeglądając akta osobowe katechetki zauważyłam pewne według mnie nieprawidłowości.
Moja poprzedniczka zawarła z katechetką umowę o pracę we wrześniu 2002 r. na czas nieokreślony. Zaliczyła jej staż pracy z pierwszego zakładu pracy, tj. szkoły podstawowej jedynie na podstawie zaświadczenia. Stosunek pracy w szkole podstawowej katechetki trwa nadal.
W roku szkolnym 2002/2003 jej etat w szkole podstawowej to 16/18 etatu, a w przedszkolu 2,5/22 etatu. Jak dla mnie całkowite zatrudnienie katechetki przekracza pełny etat.
Zawarta umowa nie jest umową o uzupełnienie etatu, tylko odrębną umową.
W aktach osobowych znajdują się także kolejne zaświadczenia o wymiarze zatrudnienia w szkole podstawowej (od 2002 r. do 2012 r.). W ciągu tych 10 lat katechetka przez 2 lata miała niepełny etat, w pozostałych 8 latach był to pełny etat zatrudnienia w szkole.
Katechetka ma wypłacany dodatek stażowy z doliczeniem lat pracy w szkole podstawowej na podstawie zaświadczenia wydanego przez szkołę.
Być może to ja się mylę, więc proszę o pomoc.
1. Jak katechetka powinna mieć wyliczony dodatek stażowy?
2. Jeśli niesłusznie miała naliczony dodatek stażowy czy powinna go zwrócić?
3. Czy można domagać się zwrotu ?
4. Za ile lat można żądać zwrotu ?
5. O ile można proszę także o wskazanie przepisów na ww. temat.
Z wyrazami szacunku
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy najwcześniej można rozwiązać stosunek pracy z nauczycielką przebywającą na urlopie wychowawczym?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik podpisał pierwszą umowę od 11 września 2001 r. do 31 sierpnia 2002 r., drugą natomiast od 1 września 2002 r. na czas nieokreślony. Którą umowę powinien wypowiedzieć – pierwszą czy drugą?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Zapytanie Czy w opisanej przeze mnie sytuacji powinno się stosować przepisy ustawy PZP? W maju 2015 roku jednostka zorganizowała wycieczkę krajową. Koszt wycieczki to kwota 40.000,00 z czego 8.160,00 to koszt poniesiony przez uczestników wpłacony ma rachunek ZFŚS. W m-cu następnym zorganizowany został spływ kajakowy. Koszt tej wyprawy to kwota 4.270,00 z czego 1.513,00 to koszt poniesiony przez uczestników wpłacony na rachunek ZFŚS. W m-cu czerwcu komisja ZFŚS zaproponowała Dyrekcji zorganizowanie w roku 2016 wycieczki zagranicznej. W sierpniu 2015 zostały wysłane zapytania o cenę do trzech biur podróży. Z najlepszym z wykonawców podpisaliśmy w w-cu październiku 2015 umowę. W listopadzie zgodnie z umową dokonaliśmy przedpłaty w wysokości 25.327,00 czego 8.600,00 to wpłaty uczestników na rachunek ZFŚS. Kolejną ratę w wysokości 67.123,00 zapłacono wykonawcy w roku 2016 z czego 17.759,00 to wpłaty uczestników wycieczki na rachunek ZFŚS. W sumie koszt wycieczki zagranicznej to kwota 92.450,00 z czego 26.359,00 to koszt poniesiony przez pracowników wpłacony na rachunek ZFŚS. Nazwa 2015 2016 Wycieczka krajowa 40.000,00 Wpłata uczestników- wycieczka krajowa 8.160,00 Spływ kajakowy 4.270,99 Wpłata uczestników-spływ 1.513,00 Wycieczka zagraniczna-przedpłata 25.327,00 67.123,00 Wpłata uczestników-wycieczka zagraniczna 8.600,00 17.759,00 Koszt poniesiony przez jednostkę 51.324,99 49.364,00
- nauczyciel dyplomowany Szkoły Podstawowej od 27 grudnia 2017 do 26 grudnia 2018 przebywa na urlopie zdrowotnym. Od 27 grudnia 2018 należy się uzupełniający urlop wypoczynkowy w wymiarze 8 tygodni.Wypada do 20 lutego 2019r.(56 dni). Ferie zimowe w pomorskim są od 11-24.02.2019.Czyli 1 urlop zachodzi na drugi. Pytanie: Jak powinnam udzielić urlopu . Pozdrawiam
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe