Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy można zatrudniać nauczyciela dyplomowanego (emeryt) ze zniżki godzin dyrektorskich na czas określony na rok szkolny? I za rok znów kolejna umowa itp. zgodnie z aneksem organizacyjnym placówki? Czy takie umowy nie przekształcają się w umowy na czas nieokreślony?
Dyrektor musi ocenić, czy w momencie zatrudniania emerytowanego nauczyciela dysponuje dla niego godzinami na czas nieokreślony, czy z uwagi na ich planowane przydzielenie nauczycielowi – obecnemu dyrektorowi po upływie kadencji na stanowisku kierowniczym, możliwość przydzielenia godzin istnieje tylko przez czas określony. W tym ostatnim przypadku godziny nie muszą zostać przydzielone na cały czas trwania kadencji dyrektora oraz mogą być zawierane kolejne (np. roczne) umowy o pracę, które nie ulegną przekształceniu w umowę o pracę na czas nieokreślony – art. 10 ust. 6 i ust. 7 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2018 r., poz. 967, wyrok SN z 29 czerwca 2000 r., I PKN 709/99, OSNP 2001/24/716, uchwała SN z 4 października 2013 r., I PZP 3/13.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem czynnym nauczycielem zatrudnionym na pełnym etacie od 01 września 1983 r.do dziś. Służbę wojskową odbywałem wcześniej od 15 września 1981r do 30 czerwca 1983 r. Ówczesny inspektor oświaty zaliczył mi tę służbę do stażu. Proszę mi powiedzieć czy ten doliczony staż zalicza mi się do nagrody jubileuszowej oraz emerytury choć to ostatnie po zmianie przepisów emerytalnych chyba nie jest aktualne.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń nauczany indywidualnie od kilku lat w naszej szkole został przeniesiony przez rodziców do innej placówki w ciągu roku szkolnego (wskazanie medyczne). Kilku nauczycielom zmieni się wymiar zatrudnienia z 18/18 na 17/18. Czy mogę przydzielić im godziny w świetlicy (dwoje podpisało stosowną zgodę w kwietniu 2015r), czy uzupełniać w każdym tygodniu tą jedną godzinę zastępstwem doraźnym, czy jest jakieś inne rozwiązanie. Proszę o wskazanie możliwości w tej sytuacji.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel religii może pełnić funkcje wicedyrektora w szkole? Zgodnie z rozporządzeniem MEN dotyczącym nauczania religii z 1992r, ze zm., nauczyciel religii zatrudniany jest na podstawie imiennego skierowania, wchodzi w skład RP, nie przyjmuje na siebie obowiązków n-la wychowawcy.
- Proszę o rozstrzygnięcie kwestii dotyczącej wysokości odprawy pośmiertnej zmarłego 03.05.19 r. dyrektora szkoły podstawowej, która jest uzależniona od okresu zatrudnienia u pracodawcy. W poprzednim świadectwie pracy wystawionym przez Urząd Miejski 31.08.2015 r., gdy Pani dyrektor przechodziła ze stanowiska dyrektora szkoły podstawowej na stanowisko dyrektora gimnazjum ma wyszczególnione okresy:
- 01.09.1986 - 31.08.1990 - Szkoła Podstawowa X
- 01.09.1990 - 31.08.2015 - Szkoła Podstawowa Y (ta sama JST), w tym okresie od 2007 r. pełniła tam funkcję dyrektora, a pracodawcą był wówczas Urząd Gminy. Stosunek pracy ustał w wyniku rozwiązania na wniosek pracownika w związku z przejściem na stanowisko dyrektora gimnazjum w tej samej jednostce samorządu terytorialnego od 01.09.2015 r., Pracodawcą był burmistrz tej samej JST.
Wysokość odprawy pośmiertnej powinna wynosić jednomiesięczne, trzymiesięczne czy sześciomiesięczne wynagrodzenie?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- W szkole zatrudnionych jest 32 nauczycieli z czego tylko dwóch ma aktualna oceną pracy (z roku 2016) pozostali pięć la i więcej. W związku ze zmianą przepisów i koniecznością oceny nauczyciela raz na trzy lata, co powinien zrobić dyrektor? W roku szkolnym 2018/2019 dokonać oceny trzydziestu nauczycieli? Podzielić ich na mniejsze grupy i wciągu trzech lat ocenić wszystkich (np. po dziesięciu rocznie)?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe