Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel klas I-III szkoły podstawowej specjalnej może realizować godziny z obowiązkowych zajęć edukacyjnych-chodzi o zajęcia rozwijające kreatywność (zajęcia z muzyki)?
Do zajmowania stanowiska nauczyciela szkoły specjalnej jest wymagane posiadanie kwalifikacji do pracy w szkole danego typu oraz kwalifikacji do pracy z dziećmi niepełnosprawnymi – nauczyciel może zdobyć wszystkie kwalifikacje na studiach wyższych z oligofrenopedagogiki, albo uzupełnić wykształcenie nadające uprawnienia do pracy w szkole podstawowej dodatkowymi kwalifikacjami do pracy z dziećmi niepełnosprawnymi (§ 15 ust. 1 i 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 1.08.2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz.U. z 2017 r., poz. 1575). Skoro dyrektor stwierdził posiadanie przez nauczyciela kwalifikacji do pracy w podstawowej szkole specjalnej, raczej nauczyciel powinien mieć kwalifikacje do prowadzenia zajęć rozwijających kreatywność w zakresie muzyki. Zdobycie wykształcenia w zakresie muzyki dyrektor powinien ustalić na podstawie wpisów w indeksie lub indeksach nauczyciela.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dokumenty z okresu gimnazjum (statut, procedury, regulaminy) należy uchylić uchwałą?
Co należy uczynić ze sztandarem gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do dyrektora SP w miesiącu -luty 2017 wpłynęło od rodziców orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na zdiagnozowany autyzm dziecięcy.Czy waga P7 będzie naliczona i czy wpłyną środki na kształcenie tego dziecka. Czy wykazanie ucznia w SIO (wg spisu na 30 marca) spowoduje wzrost środków finansowych dla szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Budynek szkoły został zalany w wyniku awarii . W okresie wakacyjnym trwało osuszanie, przygotowanie sal,remont sali gimnastycznej.Na przełomie sierpień/wrzesień pojawiła się konieczność zaplanowania remontu podłóg i ścian na korytarzach szkolnych. Organ prowadzący w związku z tym zabezpieczył środki na remont.
Podczas obecności uczniów w budynku jest to działanie niewykonalne. Żeby je zrealizować należałoby zawiesić naukę w szkole albo "ewakuować" do innej szkoły prowadzonej przez organ lub do budynku szkoły niepublicznej. kto i jakie działania powinien podjąć? czy należy uzyskać zgodę z KO czy wystarczy informacja o podjętej decyzji. Jaka jest tu rola dyrektora szkoły-oprócz tej, że organizuje remont? Jak a rola organu prowadzącego. bardzo proszę o odpowiedź i z góry dziękuję. Pozdrawiam.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zostały zarejestrowane 2 odrębne szkoły niepubliczne: podstawowa oraz liceum, prowadzone przez ten sam organ prowadzący tj. stowarzyszenie, mające tę samą nazwę własną i patronkę. Większość nauczycieli pracuje w obu szkołach jednocześnie i wszyscy tworzymy łącznie jedną współpracującą radę pedagogiczną. Odbywają się wspólne zebrania rady pedagogiczne tj. łącznie dla obu szkół w tym samym terminie. Skoro nie jest to zespół szkół, czy protokoły i uchwały rad pedagogicznych mogą być wspólne i nazwane uchwałami szkoły podstawowej i liceum podejmowanymi przez wspólną radę pedagogiczną? Czy też z tego samego spotkania powinny powstać odrębne dokumenty dla każdej ze szkół oddzielnie? Czy w drugim przypadku należy wyodrębnić 2 rady pedagogiczne i podczas głosowań prosić o podwójne głosowanie tych nauczycieli, którzy pracują w obu szkołach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry
w klasach programowo najwyższych podejmujemy jedną uchwałę na koniec klasy 4 o promocji i klasyfikowaniu ? Czy podejmujemy 2 uchwały jedną o wynikach klasyfikacji z klasy 4 a drugą o ukończeniu szkoły przez ucznia ?
Czytam i są w różnych źródłach różne interpretacje.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe