Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel, który ma uprawnienia: mgr z pp edukacji wczesnoszkolnej oraz studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki oraz uprawnienia do pracy z dzieckiem autystycznym może pracować z dzieckiem, które ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność sprzężoną: autyzm, słabosłyszenie. Jest to dziecko w I klasie szkoły podstawowej. Powyższy nauczyciel o tych kwalifikacjach pracuje jako nauczyciel wspomagający. Czy ten sam nauczyciel może również prowadzić zajęcia rewalidacyjne w wymiarze dwóch godzin zgodnie z kwalifikacjami?
Na podstawie § 23 ust. 1 w zw. z § 15 ust. 3 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2017 r., poz. 1575 ze zm.) nauczyciel posiada kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych na etapie edukacji wczesnoszkolnej z ww. dzieckiem ze względu na autyzm, natomiast nie posiada kwalifikacji do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych ze względu na problemy ze słuchem, ponieważ w tym zakresie nie posiada wykształcenia zgodnego z niepełnosprawnością ucznia zdobytego co najmniej na studiach podyplomowych. Jeśli ze względu na tę ostatnią niepełnosprawność dziecko ma np. problem z mówieniem lub komunikowaniem się, konieczne może być powierzenie części zajęć rewalidacyjnych logopedzie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielka przebywała na urlopach związanych z rodzicielstwem od 2010 r. do kwietnia 2022 r., od 1 stycznia 2019 r. do 29 kwietnia 2022 r. na urlopie wychowawczym, następnie przedstawiała zwolnienia lekarskie od 27 kwietnia 2022 r. do 1 września 2022 r. Równolegle również otrzymała rentę z tytułu częściowej niezdolności do pracy. Z końcem sierpnia 2022 r. nauczycielka planuje rozwiązać stosunek pracy za porozumieniem stron. W związku z przebywaniem na zwolnieniach lekarskich pracownica nie ma zdolności do pracy. Czy mimo braku zdolności do pracy nabywa prawo do urlopu uzupełniającego w formie ekwiwalentu pieniężnego za urlop? Czy w związku z faktem, że nauczycielka równocześnie przebywa na rencie z tytułu częściowej niezdolności należy przy zwolnieniu (za porozumieniem stron) wypłacić jej odprawę emerytalno-rentową. Jeśli tak to jaką? Jest nauczycielem kontraktowym zatrudnionym od 1 maja 2005 r. w naszej jednostce.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy można lub trzeba zrobić podział w aktach osobowych pracownika zatrudnionego przed 2019 r.? Czy urlop okolicznościowy oraz bezpłatny trzeba wpinać do akt, czy do ewidencji czasu pracy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który ma ukończone studia podyplomowe na kierunku edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (bez zapisu OLIGOFRENOPEDAGOGIKA) ma kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka przebywała na urlopach związanych z rodzicielstwem od 2010 r. Okres tych urlopów zakończył się w kwietniu 2022 r. W marcu 2022 r. pracownica ta złożyła wniosek o rentę. Po zakończeniu urlopu wychowawczego w kwietniu 2022 r. przedstawiała zwolnienia lekarskie, które trwają obecnie do 13 lipca 2022 r. W czerwcu otrzymała decyzję o otrzymaniu renty z tytułu częściowej niezdolności do pracy od miesiąca złożenia wniosku tj. od marca 2022 r. do kwietnia 2023 r. Jak rozwiązać stosunek pracy z tym pracownikiem – nauczycielem kontraktowym na umowie o pracę na czas nieokreślony? Czy wypłacone wynagrodzenie za czas niezdolności do pracy w maju 2022 r. oraz zasiłek chorobowy w czerwcu 2022 są należne temu pracownikowi? Czy w przypadku rozwiązania stosunku pracy za wypowiedzeniem należy pracownikowi wypłacać zasiłek chorobowy przez okres wypowiedzenia (3-mce)?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o opinię dotyczącą wymaganych kwalifikacji nauczyciela. Otrzymałam od Rodzica ucznia orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na zespół Aspergera. W związku z powyższym zobowiązana jestem zatrudnić nauczyciela wspierającego (Szkoła, którą kieruję jest szkołą podstawową ogólnodostępną). Czy osoba, która posiada dyplomy ukończenia:
1. Kolegium Nauczycielskiego - specjalność Pedagogika specjalna - resocjalizacja i wychowanie fizyczne (w zaświadczeniu dotyczącym tytułu zawodowego wydanym przez Kolegium Nauczycielskie jest informacja, że uzyskał tytuł nauczyciela); 2. Studiów zawodowych - tytuł licencjat - kierunek Pedagogika w zakresie pedagogika rewalidacyjna. (Praktyki zawodowe realizowane w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii) posiada kwalifikacje wymagane od nauczyciela, o których mowa w § 7 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. z 2015 r., poz. 1113)?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe