Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel może prowadzić w niedzielę zajęcia wyrównawcze z matematyki w ramach projektu unijnego?
Obowiązujące przepisy nie określają, w jakich dniach tygodnia nauczyciel może realizować zajęcia w ramach projektu unijnego. Natomiast za pracę w niedzielę polegającą na prowadzeniu zajęć z uczniami, jeśli jest to szósty dzień pracy danego nauczyciela w tygodniu, oprócz obowiązku wypłaty wynagrodzenia za wykonaną pracę, dyrektor ma obowiązek udzielić nauczycielowi pełnego dnia wolnego (bez względu na liczbę godzin przepracowanych w niedzielę), przypadającego w jednym z pięciu dni pracy, co wymaga zapewnienia odpłatnych zastępstw, a gdy taka organizacja jest niemożliwa – wypłacenia dodatkowego wynagrodzenia za każdą godzinę pracy obliczanego jak za godzinę ponadwymiarową (art. 35 ust. 2a i 3, art. 42c ust. 3 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela, t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 2215, § 10 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (t.j. Dz.U. z 2014 r., poz. 416 ze zm.).
W przypadku prowadzenia zajęć w ramach projektu przez nauczyciela, który prowadzi z uczniami w danej szkole tylko te zajęcia w niedziele, z racji braku możliwości udzielenia dnia wolnego, nauczyciel byłby uprawniony do otrzymania oprócz wynagrodzenia także dodatku w wysokości 100% za każdą godzinę pracy, zgodnie z art. 15111 pkt 2 i § 2 w zw. z art. 1511 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1320.
W obu przypadkach są to działania niekorzystne finansowo dla szkoły. Należałby więc rozważyć przydzielenie zajęć w innym dniu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy świetlica może być zorganizowana w specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym, czy w szkole podstawowej i gimnazjum, które wchodzą w jego skład – zgodnie z ramowymi statutami?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie dotyczące opieki nad uczniami podczas samodzielnego powrotu do domu. Dowóz do naszej wiejskiej szkoły podstawowej zapewnia gmina zgodnie z ust.o syst. oświaty. Jednak niektórzy uczniowie, nie chcąc zbyt długo oczekiwać na autobus, wracają do domu pieszo, rowerem lub okazyjnie z opiekunami innych uczniów. Rodzice piszą stosowne oświadczenie, wyrażając pozwolenie i potwierdzając świadomość zagrożeń wynikłych z samodzielnego przemieszczania się ich dzieci. Czy potrzebny jest jeszcze jakiś dokument? Czy w ogóle szkoła może zezwolić na samodzielną komunikację uczniów? Czy mimo wydanej przez rodziców zgody może zabronić uczniowi wracać ze szkoły pieszo?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o listę spraw objętych obowiązkiem prowadzenia metryki.
- Witam, prowadzę przedszkole, w którym realizujemy wczesne wspomaganie rozwoju dziecka. Chciałabym otworzyć ośrodek wspomagania rozwoju (aby oddzielić finanse WWR od finansów przedszkola) i wystąpić do urzędu z wnioskiem o dotację. Jakie wymagania należy spełnić, aby otworzyć taki ośrodek - nie mam na myśli poradni psychologiczno -pedagogicznej, a jedynie gabinety, w których będą pracowali terapeuci.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy dotacji celowej na podręczniki dla uczniów niepełnosprawnych. W rozporządzeniu z 20 marca 2015 roku w sprawie wysokości wskaźników zwiększających dotację celową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim są wskazane trzy wskaźniki 2,0; 2,5; 2,3. Czym należy się kierować przy wyborze danego wskaźnika? Co należy wziąć pod uwagę z orzeczenia? Taka sama sytuacja dotyczy uczniów z upośledzeniem umiarkowanym, czy zespołem Aspergera. Proszę o przykładowe rozwiązanie.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe