Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel przedszkola jest obowiązany do dostępności w przedszkolu od 1 września 2022 r.?
Zgodnie z art. 42f ustawy z 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2021 r., poz. 1762 ze zm.) dodanym przez art. 1 pkt 34 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o zmianie ustawy Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw (Dz. U z 2022 r., poz. 1730) od 1 września 2022 r. w ramach zajęć i czynności, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 („inne zajęcia i czynności wynikające z zadań statutowych szkoły, w tym zajęcia opiekuńcze i wychowawcze uwzględniające potrzeby i zainteresowania uczniów”), nauczyciel jest obowiązany do dostępności w szkole i przedszkolu w wymiarze 1 godziny tygodniowo, a w przypadku nauczyciela zatrudnionego w wymiarze niższym niż 1/2 obowiązkowego wymiaru zajęć – w wymiarze 1 godziny w ciągu 2 tygodni, w trakcie której, odpowiednio do potrzeb, prowadzi konsultacje dla uczniów, wychowanków lub ich rodziców.
Jest to godzina 60 minutowa.
Nauczyciel przedszkola jest obowiązany stosować w/w zasady dostępności.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem dyrektorem szkoły, czy po zakończeniu powierzenia funkcji mogę skorzystać z art. 20 KN ( odprawa 6-miesięczna) i odejść na emeryturę( nie będzie dla mnie całego etatu nauczycielskiego w tej szkole).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W Zespole Szkół - SP I Gimnazjum publiczne, ogólnodostępne jest obecnie klasa 2 gimnazjum (klasa specjalna) gdzie jest 2 uczniów z niepełnosprawnością sprzężoną (umiarkowanie i autyzm). W styczniu br. jeden z uczniów ukończył 21 lat. W tym roku szkolnym ukończy on klasę drugą gimnazjum. Organ prowadzący nie pozwala na kontynuowanie nauki temu uczniowi w klasie III Gimnazjum i wydał oświadczenie, że rozwiązuje klasę i zostanie 1 uczeń. Czy organ prowadzący ma prawo przerywać etap edukacyjny uczniowi, który ukończył 21 lat i tym samym nie może kontynuować nauki w klasie trzeciej. Proszę o odpowiedź w tej sprawie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację dotyczącą programów nauczania. Czy zgodnie z nową podstawą programową każdy nauczyciel ma obowiązek napisać własny program nauczania? Czy może wybrać "gotowca"? Co dalej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nadal powinnam jako dyrektor szkoły przygotować na ten rok szkolny plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kto i w jakiej formie zgłasza brak realizacji obowiązku szkolnego przez ucznia zapisanego do szkoły, ale zamieszkującego w obwodzie innej szkoły, jeśli nie jest to uczeń klasy pierwszej?
Czy szkoła powiadamia szkołę macierzystą, a dyrektor tej szkoły wszczyna postępowanie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe