Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciele, uczniowi z opinią, piszą dostosowania do przedmiotu? Czy tylko temu uczniowi, którego w opinii wyraźnie wskazano, aby dostosować wymagania.
Na podstawie art. 127 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm. uczniowi objętemu kształceniem specjalnym dostosowuje się program nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia. Dostosowanie następuje na podstawie opracowanego dla ucznia indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego uwzględniającego zalecenia zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. W sytuacji, gdy w orzeczeniu nie ma zaleceń dotyczących dostosowania, jego potrzeba może zostać stwierdzona w treści IPET, opracowywanego po rozpoznaniu potrzeb i możliwości ucznia. Zgodnie z § 6 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1578) IPET określa zakres i sposób dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia, w szczególności przez zastosowanie odpowiednich metod i form pracy z uczniem.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dokonując oceny pracy nauczyciela należy poddać ocenie okres od momentu zatrudnienia w szkole do dnia dzisiejszego, czy okres od daty dokonania oceny dorobku zawodowego do dnia dzisiejszego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak rozliczyć nauczyciela z prowadzenia dodatkowej godziny w ramach art. 42 KN? Co należy zrobić, jeżeli wiem, że te godziny są fikcyjne?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jaki jest termin i zasady składania arkuszy organizacyjnych w przedszkolach publicznych i niepublicznych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Witam. Czy w oddziale klasy sportowej może zajęcia z wychowania fizycznego prowadzić dwóch nauczycieli czyli jeden 4 godziny (z podstawy) i 6 godzin szkoleniowych inny nauczyciel (instruktor np.Piłki nożnej)? Kto wtedy wystawia ocenę?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze i rozwijające dla uczniów współfinansowane ze środków Unii Europejskiej można traktować jako formę udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe