Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy organ prowadzący szkołę (gmina) może mieć wgląd w dokumentację rekrutacyjną do szkoły? Rodzic w procesie rekrutacji wpisuje w karcie zgłoszenia adres zamieszkania dziecka i potwierdza to swoim podpisem. W regulaminie rekrutacji nie są wymagane dokumenty potwierdzające adres zamieszkania. Czy organ prowadzący może wymagać od dyrektora szkoły sprawdzenie czy ten adres jest tożsamy z adresem figurującym np. w ewidencji opieki społecznej, czy pod tym adresem odprowadzane są śmieci za dziecko ?
Organ prowadzący nie ma wglądu w dokumentację rekrutacyjną szkoły lub dotyczącą zgłoszenia do szkoły obwodowej, chyba że organ prowadzący byłby w stanie podać podstawę prawną takiego żądania np. w związku z jakimś postępowaniem prowadzonym przez gminę, niedotyczącym naboru do szkoły. Dokumentację rekrutacyjną przechowuje szkoła na podstawie art. 160 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2020 r., poz. 910 i ustawa ta nie przewiduje udostępniania jej do wglądu organowi prowadzącemu. Nie ma podstawy prawnej do tego, aby organ prowadzący wymagał od dyrektora szkoły sprawdzenia zgodności adresu zamieszkania, podanego przez rodzica, z ewidencją opieki społecznej, ani ustalania faktu regulowania opłat za wywóz śmieci przez dziecko pod danym adresem. Obowiązek ustalenia aktualnego adresu zamieszkania (oraz przekazania go dyrektorowi obwodowej szkoły) spoczywa na gminie i nie ma podstawy prawnej do przerzucenia tego obowiązku na dyrektora szkoły (art. 41 ust. 2 PO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy na świadectwie gimnazjum pisze się zajęcia wdż?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole dla dorosłych słuchacz może zrezygnować w dowolnym momencie z dalszej nauki, czy można go skreślić tylko w drodze decyzji administracyjnej? A jeżeli rezygnacja to proszę podać przepis prawa.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy postąpić w przypadku dziecka, które wyjeżdża na bardzo długie leczenie do Niemiec? Czy należy wykazywać mu nieobecności? Jak należy go klasyfikować? Czy w szpitalu w Niemczech powinien mieć zapewnioną kontynuację nauki na zasadach obowiązujących w Polsce czy na zasadach obowiązujących w Niemczech?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy magister fizjoterapii z ukończonymi studiami podyplomowymi w zakresie przygotowania pedagogicznego może prowadzić zajęcia rehabilitacyjne w ramach rewalidacji w przedszkolu z dziećmi niepełnosprawnymi ruchowo?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę udzielić urlopu na poratowanie zdrowia księdzu- wszystkie spełnia warunki do przyznania urlopu,oprócz tej że jest proboszczem i prowadzi parafię.W tej miejscowości na parafi jest sam.bardzo proszę o szybką odwowiedź bo są różne komentarze na ten temat
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe