Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy osoba posiadająca tytuł magistra biologii (środowiskowej) ma kwalifikacje do nauczania przyrody w szkole podstawowej, czy powinna skończyć studia podyplomowe uprawniające do nauczania przyrody?
Zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli, kwalifikacje do nauczania danego przedmiotu w szkole podstawowej posiada nauczyciel, który ukończył:
1) studia magisterskie lub pierwszego stopnia na kierunku (specjalności) zgodnym z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
2) studia magisterskie lub pierwszego stopnia na kierununku, którego zakres określony w standardzie kształcenia dla tego kierunku studiów w grupie treści podstawowych i kierunkowych obejmuje treści nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub
3) studia magisterskie lub pierwszego stopnia na kierunku (specjalności) innym niż wymieniony w pkt 1 i 2 i studia podyplomowe w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
4) studia wyższe na kierunku (specjalności) innym niż wymieniony w pkt 1 i 2, a ponadto ukończył studia podyplomowe lub kurs kwalifikacyjny w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
5) zakład kształcenia nauczycieli w specjalności odpowiadającej nauczanemu przedmiotowi lub prowadzonym zajęciom, lub
6) zakład kształcenia nauczycieli w specjalności innej niż wymieniona w pkt 2, a ponadto ukończył kurs kwalifikacyjny w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć.
Z powyższego wynika, że aby uczyć przyrody w szkole podstawowej należy ukończyć albo studia wyższe, albo studia podyplomowe, albo kurs kwalifikacyjny, albo zakład kształcenia w zakresie przyrody.
Ponadto, w przypadku biologii środowiskowej zakres określony w standardzie kształcenia dla tego kierunku studiów w grupie treści podstawowych i kierunkowych nie będzie obejmował wszystkich treści przedmiotu przyroda.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak powinien być zatrudniony nauczyciele, w edukacji wczesnoszkolnej ma 1 etat 18/18 oraz 6 godzi w świetlicy szkolnej. Czy godziny w świetlicy są to godziny ponadwymiarowe czy powinno się całość uśrednić?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel jest zatrudniony na ¾ etatu, które realizuje przez 5 dni w tygodniu. Czy można ustanowić dla takiego nauczycielowi czterodniowy lub trzydniowy tydzień pracy?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Mamy pracownika obsługi (pomoc nauczyciela), który ma już 3 umowę na czas określony, mam pytanie jaki musi mieć okres przerwy w zatrudnieniu u danego pracodawcy, aby można było go zatrudnić ponownie w tym samym miejscu, na tym samym stanowisku? Sytuacja musi być rozwiązane w ten sposób, gdyż szkoła nie ma pewności czy uczeń dla którego pomoc nauczyciela jest zatrudniona, będzie w szkole przebywał do jej ukończenia oraz czy po ukończeniu przez ucznia szkoły, będzie inny uczeń wymagający takiego rodzaju wsparcia.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka na dzień 01.03.2015r przepracowała w szkole 34 lata 7 miesięcy i 11 dni. 15 marca dostarczyła do zakładu pracy dokumenty potwierdzające pracę w gospodarstwie rodziców, w którym pracowała od 08.08. 1976 -31.10.1979 r. tj. 3 lata, 2 miesiące i 23 dni.Czy i kiedy należy się jej nagroda jubileuszowa za 35 lat pracy i czy w sierpniu 2016r. roku należeć się będzie nagroda jubileuszowa za 40 lat pracy w związku z przejściem na emeryturę od 1.09. 2016r.?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Poradnia psychologiczno-pedagogiczna wydała jednocześnie orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego i nauczania indywidualnego dla jednego ucznia. Czy nauczyciel powinien prowadzić te zajęcia w ramach zwiększonego pensum czy jako godziny ponadwymiarowe. Jak obliczyć wynagrodzenie za te godziny, np. w sytuacji, gdy zajęcia wypadną w dniu święta i nie zostaną zrealizowane? Czy nauczycielowi prowadzącemu indywidualne nauczanie przysługuje dodatek za warunki pracy?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe