Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dla kogo...dla jakich uczniów jest przewidziana Niepubliczna Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy. Chodzi mi konkretnie o ustosunkowanie się do tekstu zawartego w Rozporządzeniu mianowicie...jest tam następujący zapis...SZKOŁA SPECJALNA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM LUB ZNACZNYM ORAZ DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI SPRZĘŻONYMI. Pytanie moje dotyczy konkretnie tego czy musi być niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym i do tego dodatkowo jeszcze niepełnosprawność sprzężona?czyli np. niepełnosprawność intelektualna umiarkowana plus autyzm plus ruchowa. Jak to interpretować?
Interpretacja jest jedna: Szkoła Specjalna Przysposabiająca Do Pracy – tak publiczna, jak niepubliczna - adresowana jest do dwóch grup uczniów:
1. z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym
2. z niepełnosprawnościami sprzężonymi – te z kolei są zdefiniowane w art. 4 pkt 32 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo Oświatowe, „ilekroć w dalszych przepisach jest mowa bez bliższego określenia o niepełnosprawnościach sprzężonych – należy przez to rozumieć występowanie u dziecka niesłyszącego lub słabosłyszącego, niewidomego lub słabo widzącego, z niepełnosprawnością ruchową, w tym afazją, z niepełnosprawnością intelektualną, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, co najmniej jeszcze jednej z wymienionych niepełnosprawności."
Jeśli więc chodzi o niepełnosprawność sprzężoną, gdzie jedna jest niepełnosprawnością intelektualną – to stopień tej niepełnosprawności może być zarówno lekki, umiarkowany lub znaczny.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak można określić inne dni ustawowo wolne od zajęć dydaktyczno- wychowawczych? (np. 14.10.2010, czy 11.11.2010) Jaka to ustawa reguluje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń zwolniony z religii na prośbę rodziców musi obowiązkowo zaliczyć etykę? Czy na świadectwie wypisuje się tylko zwolniony lub nie uczęszczał?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy arkusze ocen wypełniane komputerowo - jednostronnie - oznacza, że druga strona musi być pusta czy jedna strona jest przeznaczona na wpisanie wyników jednej klasyfikacji rocznej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Co oznacza zapis w nowym rozporządzeniu o dokumentacji, że odnotowuje się liczbę nieobecności usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych na zajęciach edukacyjnych? Czy mamy liczyć na każdym przedmiocie, czy ogólnie na wszystkich zajęciach? Czy dotyczy to ogólnie całego zespołu , czy każdego ucznia osobno. Z rozporządzenia nie wynika wprost, że każdego ucznia. Mam jeszcze jedno pytanie - jakie mają być dzienniki do zajęć organizowanych w ramach z.kartowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła i przedszkole powinny zakładać dzieciom karty dzieci sześcioletnich? Nie mogę znaleźć w przepisach podstawy prawnej, która nakazuje mi zakładanie tych kart, choć mają one symbole MEN, a dokładnie MEN-IV-2 lub karty zgłoszenia dziecka do przedszkola, świetlicy MEN-IV/1. Nie mogę znaleźć też rozporządzenia, w którym są te dokumenty wykazane, a przecież funkcjonują ich symbole MEN-owskie? To samo z dziennikami lekcyjnymi, też mają symbole MEN-owskie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe