Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dyrektor nie chce udzielić informacji na radzie pedagogicznej, na jakie cele i formy doskonalenia przeznaczył środki finansowe czy ma prawo odmówić odpowiedzi?
Wydatkowanie środków publicznych na poszczególne cele i formy doskonalenia zawodowego stanowi informację publiczną, a w związku z tym dyrektor nie może odmówić jej udzielenia; każda zainteresowana osoba ze szkoły i spoza niej może wystąpić do dyrektora z takim wnioskiem (art. 4 ust. 1 pkt. 4, art. 6 ust. 1 pkt 3 i art. 10 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, Dz.U. z 2019 r., poz. 1429).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy jest w jakiś sposób możliwe nadrobienie przez nauczyciela nie wypracowanych w ciągu roku tzw. 19-tej godz.?Jakie sankcje mogą spaść na takiego nauczyciela?
- 1. Czy wypowiedź członka rady pedagogicznej bez jego zgody może być usunięta z protokołu w wyniku głosowania członków rady?
Proszę podać podstawy prawne.
2. Czy członek rady pedagogicznej może nie zgodzić się z treścią protokołu lub brakami w jego zawartości? Jak ma wówczas postąpić? I jaka podstawa prawna umożliwia mu odwołanie się od treści protokołu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest podstawa prawna w sprawie opinii i zatwierdzenia planu finansowego szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor w arkuszu organizacyjnym nie przydzielił nauczycielowi ani jednej godziny zajęć z przedmiotu -głównych kwalifikacji- ukończonych studiów magisterskich. Jakie są podstawy prawne przydziału godzin w arkuszu?
Czy obowiązuje zasada -kwalifikacje kierunkowe magisterskie, studia podyplomowe, kursy kwalifikacyjne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel realizuje etat w klasach specjalnych przy Domu Pomocy Społecznej. Zgłosił mi, że nie jest w stanie realizować zadań w formie nauczania zdalnego z powodu trudności z dostarczeniem materiałów i chce przejść w stan gotowości do pracy. Nie mam mu do zaproponowania innych zadań. Jak mam ustosunkować się do prośby i jakie należy wypełnić dokumenty, ja jako pracodawca i jakie pracownik.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe