Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (afazja mieszana) uczęszcza do przedszkola niepublicznego. Kto może odroczyć dziecku obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego? Jakie są niezbędne dokumenty?
W przypadku dziecka z niepełnosprawnością, posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego podstawa odroczenia obowiązku szkolnego wynika obecnie z art. 38 ustawy Prawo oświatowe. Na jego podstawie odroczone może być dziecko w wieku powyżej 7 lat, nie dłużej jednak niż do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 9 lat. Obowiązek szkolny tych dzieci odracza w danym roku szkolnym:
• dyrektor publicznej szkoły podstawowej, w obwodzie której dziecko mieszka, na wniosek rodziców
• wniosek składa się w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 7 lat
• wniosek można złożyć ponownie w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 8 lat
• wniosek składa się nie później niż do 31 sierpnia
• odroczenie dotyczy roku szkolnego, w którym dziecko ma rozpocząć spełnianie obowiązku szkolnego,
• do wniosku dołącza się orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego oraz opinię, z której wynika potrzeba odroczenia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego w danym roku szkolnym, wydaną przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną albo niepubliczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Prosiłabym o wyjaśnienie następującej kwestii:
Uczeń szkoły specjalnej objęty jest nauczaniem indywidualnym; w ramach nauczania indywidualnego realizuje obowiązkowy wymiar godzin w domu. Zgodnie z przepisami prawa uczniowi przysługują zajęcia z rewalidacji, których wymiar dla danej klasy określony jest w ramowych planach nauczania. Zaproponowałam rodzicowi zajęcia z rewalidacji indywidualnej na terenie szkoły (odpowiednio wyposażone gabinety i pracownie do różnych form rewalidacji specjaliści np. logopeda, dogoterapeuta, terapeuta SI) zgodnie z zaleceniami poradni psychologiczno- pedagogicznej. Rodzic odmówił i zażądał zajęć rewalidacyjnych w domu. Jak w taki wypadku postąpić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy tematy podczas zdalnego nauczania wpisujemy do dziennika lekcyjnego papierowego? Uczennica ma nauczanie indywidualne, również zajęcia rewalidacyjne były prowadzone w domu dziewczynki, jak w chwili obecnej, czyli od 18 maja je prowadzić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła podstawowa niepubliczna ma obowiązek prowadzenia gimnastyki korekcyjnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W dniu wczorajszym otrzymałam od Państwa odpowiedź na zadane pytanie dt. wychowanków w Ośrodku Rewalidacyjno-Wychowawczym. Otrzymałam odpowiedź, która budzi bardzo dużo wątpliwości. Chodziło mi głównie o upewnienie się czy dziecko z niepełnosprawnością sprzężoną ( w tym jedna z niepełnosprawności to upośledzenie intelektualne w stopniu lekkim) również może być w ORW? a otrzymałam od Państwa informację iż dzieci umiarkowane i znaczne również nie mogą???
Jak mówi Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 2 listopada 2015r. w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych (....) i w tym rozdział 5 który dotyczy ORW i § 48 ust.2 mówi kim są wychowankowie. Moje zapytanie dotyczyło właśnie tego, iż w punkcie drugim nie są określone dzieci z niepełnosprawnością intelektualną sprzężoną (więc budziło to moje wątpliwości czy upośledzenie lekkie również może być?) Państwo twierdzą że niepełnosprawność sprzężona to upośledzenie głębokie plus jeszcze coś. Po części tak - bo samo upośledzenie głębokie świadczy o wielu czynnikach niepełnosprawności-natomiast dziecko takie otrzymuje orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych a nie o potrzebie kształcenia specjalnego. Jaka podstawa prawna mówi o Państwa odpowiedzi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam,mamy ucznia w kl IV SP, który sprawia kłopoty wychowawcze. Współpraca z rodzicami jest praktycznie niemożliwa, ponieważ matka nie chce podejmować decyzji, odwleka je w czasie, pisze mnóstwo pism do wychowawcy, dyrektora, z kolejnymi uwagami. Od miesiąca nie możemy podpisać kontraktu z uczniem i matką, ponieważ wynajduje przeróżne przyczyny, aby odwlec to w czasie. Zaproponowałam rozmowę z udziałem mediatora z PZM, ale matka nie wyraziła zgody. W wyniku ciągłych ataków matki na wychowawczynię (nieuzasadnionych)jest ona bardzo znerwicowana. Czy istnieje jakikolwiek sposób, aby przenieść ucznia do szkoły rejonowej skoro nasza szkoła budzi tyle zastrzeżeń u tych Państwa?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe