Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemy związanego z ilością godzin pracy logopedy. Od tego roku szkolnego jest określone pensum - 22 godziny. Ostatnio była u mnie pani Logopeda, którą na jednym ze szkoleń poinformowano, że w ramach tych 22 godzin wykonuje ona także inne czynności określone w Rozporządzeniu MEN o PPP. U nas w szkole wszystkie godziny są przeznaczone ne terapię logopedyczną (indywidualną) z dziećmi. Pozostałe obowiązki logopedy (diagnozy, dokumentacja, ocena efektywności, praca w zespołach nauczycielskich, konsultacje z rodzicami itp.) nauczycielka wykonuje poza pensum - w ramach 40 godzin pracy określonych w KN, gdyż na podstawie KN jest zatrudniona (na podstawie mianowania). Proszę o wyjaśnienie, czy takie rozwiązanie jest prawidłowe, czy też nauczycielka powinna dostać dodatkowe płatne godziny na wykonywanie innych czynności niż zajęcia z uczniami.
Na podstawie § 3 Rozporządzenia MEN z dnia 03.08.2018 r. w sprawie wykazu zajęć prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz przez nauczycieli PPP oraz nauczycieli: pedagogów, psychologów, logopedów terapeutów pedagogicznych i doradców zawodowych, nauczyciele specjaliści zatrudnieni w szkole (w tym logopedzi), w ramach tygodniowego pensum (22 h) realizują:
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem nauczycielem dyplomowanym. W drodze konkursu zostałam powołana na dyrektora w nowo pobudowanej szkole w tej samej gminie. Proszę o odpowiedz jakie są procedury przeniesienia mnie jako nauczyciela do tej szkoły na podstawie mianowania. Wiem że jest to w kompetencjach organu prowadzącego. Jak prawnie ma to wyglądać?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli w trakcie trwania umowy o pracę na czas nieokreślony nauczyciel uzyskał stopień nauczyciela mianowanego lub powstała możliwość zatrudniania nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego w pełnym wymiarze godzin na czas nieokreślony, stosunek pracy nauczyciela przekształca się w mianowanie, co dyrektor szkoły jest zobowiązany stwierdzić pismem. Czy poniższe pismo jest wystarczające ?
Informacja
o przekształceniu umowy o pracę w stosunek pracy na podstawie mianowania
W związku z.............................................................................................................................
(wskazać podstawę przekształcenia stosunku pracy z art. 10 ust. 5a KN np.: uzyskanie stopnia nauczyciela mianowanego w dniu..)
informuję, że na podstawie art. 10 ust. 5b ustawy z 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela z dniem………………………….. (pierwszy dzień miesiąca kalendarzowego po spełnieniu przesłanek, o których mowa w art. 10 ust. 5a KN) Pana/Pani* stosunek pracy nawiązany na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony przekształca się w stosunek pracy na podstawie mianowania.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Obecnie mam III klasę integracyjną, jaki w związku ze zmianami będzie status klasy IV oraz nauczyciela wspomagającego?
- Powtarzam moje pytanie: " Witam. Kto odpowiada za stan czystości w kuchni prowadzonej przez ajenta? Czy szkoła powinna kontrolować stan kuchni? Proszę o podstawę prawną." oraz Państwa odpowiedź: "Wynajmując ajentowi pomieszczenia szkolne w celu prowadzenia jego działalności, szkoła nie prowadzi już własnej stołówki. Nie ma zatem żadnego obowiązku kontrolowania stanu kuchni. Odpowiedzialnym za stan czystości jest teraz ajent, który prowadzi tam swoją działalność na podstawie umowy podpisanej z dyrektorem szkoły. To tak samo, jak w przypadku wynajmowania pomieszczeń szkolnych w celu prowadzenia przez osobę z zewnątrz sklepiku. Za jakość produktów tam sprzedawanych oraz stan czystości odpowiada osoba wynajmująca i prowadząca działalność. Instytucją, która może kontrolować punkty gastronomiczne jest sanepid. " Dostaliśmy zalecenia z Organu Prow, by kontrolować sklepiki szkolne, mimo, że są wynajmowane przez ajentów. W związku z tym proszę ponownie o podanie podstawy prawnej Państwa odpowiedzi na moje pytanie.
- Z dniem 31.08.2012 r. zlikwidowano szkołę . Nauczyciel dostanie rozwiązanie umowy ze względu ma likwidację placówki. Odchodzi na emeryturę od 01.09.2012 r., bo spełnia warunki. Kiedy powinien otrzymać odprawę emerytalną - w sierpniu czy w późniejszym terminie? Czy przepisy to regulują?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe