Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak prawidłowo liczyć frekwencje ucznia w szkole policealnej? Uczeń powinien mieć 50% obecności na każdym przedmiocie. Jak liczyć frekwencje uczniowi, który uczniem szkoły nie jest od 1 września, lecz został przyjęty w późniejszym terminie. Czy liczymy wtedy frekwencje od daty przyjęcia czy od początku roku szkolnego?
Stosownie do art. 26 ust. 2 ustawy z 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U. z 2022 r., poz. 2082) niepubliczne szkoły, w których nie jest realizowany obowiązek szkolny lub obowiązek nauki, otrzymują na każdego ucznia uczestniczącego w co najmniej 50% obowiązkowych zajęć edukacyjnych w danym miesiącu, z których uczeń nie został zwolniony na podstawie przepisów wydanych na podstawie art. 44zb ustawy z 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2021 r., poz. 2230) dotację z budżetu jednostki samorządu terytorialnego będącej dla tych szkół organem rejestrującym, w wysokości równej kwocie przewidzianej na takiego ucznia w części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostki samorządu terytorialnego. Przepis art. 26 ust. 2 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych nie odnosi się do terminu przyjęcia ucznia/słuchacza do szkoły. Należy zatem uznać, że późniejszy termin przyjęcia jest nieistotny dla liczenia frekwencji, tzn. frekwencja nie jest liczona w proporcji od rzeczywistego przejęcia ucznia do szkoły. Należy uwzględniać cały cykl szkoleniowy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zatrudniony w szkole jest nauczyciel emeryt na czas nieokreślony. Pobiera emeryturę i otrzymuję pensję nauczyciela. Czy powinien otrzymywać świadczenia z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych z puli emerytów i z puli nauczycieli? Czy tylko z puli nauczycieli?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel katecheta ma prawo pytać imiennie dzieci o to czy uczestniczył na rekolekcjach, przystąpił do spowiedzi, czy był w niedzielę na Mszy ?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zaniedbał swoje obowiązki wobec uczniów, poprzez pozostawienie ich bez opieki w trakcie powrotu z zajęć terenowych. Jedna z uczennic zasłabła i została przywieziona do szkoły przez przejeżdżających robotników. Rodzic tej uczennicy żąda od dyrektora, aby udzielił im pisemnej odpowiedzi jaką karę nałożył na nauczyciela dyrektor. Także kontrola kuratorium w protokole pokontrolnym wskazała, że dyrektor powinien udzielić takiej informacji rodzicom. Czy dyrektor może udzielić rodzicom takiej informacji, mając na uwadze Ustawę o Ochronie Danych Osobowych?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jaki system czasu pracy powinien być stosowany w internacie sosw jeżeli wychowawcy pracują od pon do piątku z nocami i w niedzielę od godz. 15. Przerwa na zajęcia lekcyjne 8:30-14. Pensum wynosi 24 godz.
- Nauczycielka ukończyła studia na kierunku pedagogika, specjalność: edukacja wczesnoszkolna z przedszkolną z językiem angielskim. W suplemencie napisano: „Absolwent potrafi posługiwać się językiem angielskim, używając wymowy przystępnej i zrozumiałej dla odbiorcy. Sprawnie posługuje się czterema umiejętnościami językowymi (czytania, pisania, mówienia i słuchania). Umiejętności te pozwalają na wykorzystanie języka angielskiego w procesie edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Posiada również stosowną wiedzę merytoryczną, która ułatwia odpowiedni dobór celów i metod nauczania języka angielskiego w młodszych klasach szkoły podstawowej i przedszkolu”. Nauczycielka nie posiada certyfikatu podstawowej znajomości języka angielskiego. Czy ma kwalifikacje do nauczania języka angielskiego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe