Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaka jest procedura zmiany kategorii przedszkola z ogólnodostępnego na terapeutyczne? Czy są limity jeśli chodzi o liczebność dzieci z autyzmem na jedną grupę?
Najpierw zmiana nazwy przedszkola powinna zostać wprowadzona poprzez zmianę aktu założycielskiego w tym zakresie (art. 88 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm.). Konieczna jest zmiana statutu przedszkola w zakresie postanowień dotyczących rodzaju przedszkola z ogólnodostępnego na integracyjne lub specjalne, uwzględnienie zadań oraz organizacji przedszkola integracyjnego lub specjalnego oraz zamieszczenie w nazwie przedszkola określenia „specjalne” lub „integracyjne” (ustawodawca nie operuje rodzajem placówki „terapeutycznej”), zgodnie z nową treścią aktu założycielskiego - art. 102 ust. 1 pkt 1, 3 i 9 PO, § 1 ust. 3 pkt 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. z 2019 r., poz. 502). Oddział dla dzieci z autyzmem w placówce specjalnej nie może liczyć więcej niż 4 uczniów, a w integracyjnej – 20 dzieci, w tym nie więcej niż 5 dzieci niepełnosprawnych - § 6 ust. 1 i ust. 5 pkt 1 ww. rozporządzenia. Ponadto w przypadku przedszkola specjalnego konieczne jest zatrudnienie nauczycieli z kwalifikacjami do pracy w placówce specjalnej, zaś w przypadku przedszkola integracyjnego – zatrudnienie tzw. nauczycieli wspomagających, zgodnie z § 15 ust. 1 i 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2017 r., poz. 1575 ze zm.) oraz § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1578).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- WSO w statucie ośmioletniej szkoły podstawowej. Jakie nowe zapisy należy umieścić w WSO?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Gdzie należy zapisywać tematy zajęć z wychowania do życia w rodzinie: czy w dzienniku lekcyjnym danej klasy, czy też należy mieć oddzielny dziennik do tych zajęć?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczniowie mający zdiagnozowany poziom intelektualny jako "poniżej przeciętnej" znajdują się w "normie intelektualnej"?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z uprzejmą prośbą o zajęcie stanowiska w następujących sprawach:
1) Czy nauczycielowi zatrudnionemu na podstawie art. 15 ust. 2 Prawa oświatowego można wypłacić dodatek motywacyjny, Umowa z takim pracownikiem zawarta została w dniu 17. 09. 2018 r. na czas określony do 21.06.2019 r. , składnikami wynagrodzenia wyszczególnionymi w umowie są: płaca zasadnicza, dodatek stażowy.
2) Do naszej jednostki, w której prowadzi się fundusz socjalny również dla emerytów, wpłynęło podanie byłego nauczyciela o przypisanie go do listy osób mogących ubiegać się o świadczenia wypłacane z ZFŚS. Z w/w osobą w dniu 15.03.1986 r. na podstawie art. 23 ust 1 pkt. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. NR 3 poz. 19 z późn. zm.) rozwiązano umowę o pracę, na jej prośbę, w związku z wydaniem przez Komisję Lekarską do Spraw Inwalidztwa i Zatrudnienia orzeczenie o czasowej niezdolności do pracy w pełnym wymiarze zajęć na zajmowanym stanowisku. W/W przedłożyła pismo z ZUS informujące, że od 26.02.1986 r. do 24.06.2009 r., tj. do dnia przyznania emerytury pobierała rentę. Od momentu przejścia na rentę nie figurowała na listach osób uprawnionych do przyznania świadczeń na ZFŚS. Jak twierdzi, nie wiedziała, że takie prawo jej przysługuje i nigdy nie zabiegała o świadczenie do chwili obecnej.
Czy w takiej sytuacji można tę osobę przypisać do listy byłych pracowników szkoły uprawnionych do korzystania z ZFŚS? Czy powinna dostarczyć inne dokumenty, by w sposób prawidłowy udokumentować status rencisty, a obecnie emeryta – byłego pracownika szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W roku szkolnym 2017/2018 w kl. V jest 7 , w kl. VI 6 a w VII 3. Czy możliwe jest połączenie zajęć wychowania fizycznego w roku szkolnym 2018/2019 w tych trzech klasach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe