Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej szkoła ogólnodostępna powinna zapewnić dla dziecka z orzeczeniem o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym, które od września realizować będzie obowiązkowe przygotowanie przedszkolne? Czy pomoc psychologiczna może być udzielana w czasie obowiązkowych godzin przeznaczonych na realizację podstawy programowej?
Zgodnie z rozporządzeniem MEN z 30 kwietnia 2013 w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych (Dz. U. z 2013, poz. 532) forma tejże pomocy powinna wynikać zarówno ze wskazań zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego, jak i indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych dziecka/ucznia. W opisanym przypadku trzeba więc rozważyć, czy poza obowiązkowymi 2 godzinami indywidualnej rewalidacji dziecko wymaga jeszcze dodatkowego wsparcia w formie: zajęć logopedycznych, zajęć korekcyjno-kompensacyjnych czy też innych zajęć o charakterze terapeutycznym.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana jest poza czasem przeznaczonym na realizację podstawy programowej. Trzeba mieć też zgodę rodziców na udział dziecka w zajęciach stanowiących jakąkolwiek jej formę
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Do oddziału przedszkolnego (przy szkole podstawowej) uczęszczają dzieci 4,5 i 6-letnie. Czas zajęć w przedszkolu trwa 5 godzin dziennie (od 8.30 do 13.30). Czy obowiązkiem dyrektora jest zapewnienie dziecku, którego rodzice pracują, opieki do czasu ich powrotu - do godz. 16.00 (organ prowadzący przyznał tylko 5 godz. świetlicy na tydzień)? Jakie są podstawy prawne rozwiązania tej sytuacji?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Witam. Mam nauczycielkę , która w ramach realizacji godzin karcianych prowadzi zajęcia muzyczne. Rozliczając je w półroczu doliczyła 3 godziny pobytu z wybranymi dziećmi na konkursie kolęd w godzinach popołudniowych . Czy można jej te godziny uznać za zrealizowane w ramach KN?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica w gimnazjum miała z przedmiotu na półrocze ocenę dostateczną. Czy na koniec roku może mieć bardzo dobrą?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jaki dziennik powinien prowadzić nauczyciel realizujący dodatkowe zajęcia lekcyjne z języka polskiego dla dziecka powracającego zza granicy? Czy jest to forma udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej? Czy w dzienniku powinien być program indywidualnej pracy z dzieckiem, czy może plan pracy z dzieckiem?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jestem "świeżo" powołanym dyrektorem i mam pytanie, jakie treści ma zawierać załącznik do uchwały w sprawie wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe