Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie kwalifikacje są wymagane od nauczyciela do nauczania przyrody w szkole podstawowej?
Szczegółowe kwalifikacje wymagane od nauczycieli, wskazując w szczególności poziom wykształcenia i jego zakres w odniesieniu do poszczególnych typów szkół i placówek, określa w drodze rozporządzenia minister właściwy do spraw oświaty i wychowania. Aktualnie obowiązującym aktem prawnym w tym zakresie jest rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2020 r., poz. 1289). Zgodnie z § 4 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkołach podstawowych posiada osoba, która ukończyła:
1) jednolite studia magisterskie na kierunku (specjalności) zgodnym z nauczanym przedmiotem lub
2) jednolite studia magisterskie, na kierunku, którego efekty uczenia się, o których mowa w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji, w zakresie wiedzy i umiejętności obejmowały treści nauczanego przedmiotu, wskazane w podstawie programowej dla tego przedmiotu na odpowiednim etapie edukacyjnym, lub
3) jednolite studia magisterskie na dowolnym kierunku (specjalności) i studia podyplomowe w zakresie nauczanego przedmiotu, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
Jednocześnie w § 2 pkt 10 rozporządzenia zostało określone, że ilekroć w przepisach jest mowa "o kierunku, którego efekty uczenia się, o których mowa w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji" należy przez to rozumieć także kierunek, którego zakres określony w standardach kształcenia dla tego kierunku studiów w grupie treści podstawowych i kierunkowych obejmował treści nauczanego przedmiotu, wskazane w podstawie programowej dla tego przedmiotu na odpowiednim etapie edukacyjnym.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak często dokonywać wpisów w "Zeszytach obserwacji " dla wychowanków z głęboką niepełnosprawnością intelektualna? Czy należy wpisywać codziennie ?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy można prosić o arkusze obserwacji zajęć dla szkoły podstawowej i gimnazjum( dostępne są w większości dla przedszkola).
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel po ukończeniu studiów podyplomowych na kierunku edukacja wspierająca z pedagogiką specjalną, może być nauczycielem wspierającym w grupie przedszkolnej do której uczęszcza dziecko z autyzmem?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak wywiązać się z obowiązku kontroli i wspomagania pracy nauczycieli w nowym roku?
- Czy godziny do dyspozycji dyrektora w technikum można przeznaczyć na przedmioty ogólnokształcące?
Czy w sytuacji, gdy w jednym oddziale szkoły branżowej realizowane jest nauczanie trzech zawodów, liczba godzin do dyspozycji dyrektora pozostaje w wymiarze 3 godzin, czy też po 3 godziny na każdy zawód, czyli 3 godziny razy 3 zawody, tj. 9 godzin?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe