Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie składniki wynagrodzenia sekretarza szkoły (czyli pracownika samorządowego) należy ująć do odprawy emerytalnej po 40 latach pracy, jeżeli w skład wynagrodzenia wchodzą : - wynagrodzenie zasadnicze, staż pracy, premia , dodatek funkcyjny. Proszę o dokładne uzasadnienie podstawy prawnej i jej podanie.
Na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych, nagrodę jubileuszową oblicza się według zasad obowiązujących przy ustalaniu ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy, a więc zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 08.01.1997 r. w sprawie szczegółowych zasad udzielania urlopu wypoczynkowego, ustalania i wypłacania wynagrodzenia za czas urlopu oraz ekwiwalentu pieniężnego za urlop.
Ekwiwalent pieniężny za urlop wypoczynkowy ustala się stosując zasady obowiązujące przy obliczaniu wynagrodzenia urlopowego ze zmianami określonymi w § 15-19, tj.:
- składniki wynagrodzenia określone w stawce miesięcznej w stałej wysokości uwzględnia się przy ustalaniu ekwiwalentu w wysokości należnej w miesiącu nabycia prawa do tego ekwiwalentu (tu: nagrody jubileuszowej),
- składniki wynagrodzenia przysługujące pracownikowi za okresy nie dłuższe niż 1 miesiąc, wypłacone w okresie 3 miesięcy bezpośrednio poprzedzających miesiąc nabycia prawa do ekwiwalentu, uwzględnia się przy ustalaniu ekwiwalentu w średniej wysokości z tego okresu,
- jeżeli pracownik nie przepracował 3 miesięcy, wynagrodzenie faktycznie wypłacone mu w tym okresie dzieli się przez liczbę dni pracy, za które przysługiwało to wynagrodzenie, a otrzymany wynik mnoży się przez liczbę dni, jakie pracownik przepracowałby w ramach normalnego czasu pracy, zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy,
- składniki wynagrodzenia przysługujące pracownikowi za okresy dłuższe niż 1 miesiąc, wypłacone w okresie 12 miesięcy bezpośrednio poprzedzających miesiąc nabycia prawa do ekwiwalentu, uwzględnia się przy ustalaniu ekwiwalentu w średniej wysokości z tego okresu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Biorąc pod uwagę zapisy Art. 220 ust. 1 pkt 4 ustawy Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe: „4) liczba uczniów przypadających na jeden etat pedagoga, psychologa lub logopedy, zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez daną jednostkę samorządu terytorialnego, nie może być wyższa niż liczba uczniów przypadających na jeden etat pedagoga, psychologa lub logopedy, zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez tę jednostkę samorządu terytorialnego, w roku szkolnym 2016/2017”, czy można powstałą zwyżkę godzin przeznaczyć na realizację zajęć w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Przykładowo: Szkoła w roku szkolnym 2016/17 na 290 uczniów; w roku szkolonym 2017/18 - 340 uczniów co daje zwiększenie etatu pedagoga i psychologa do 1,18 etatu, co w przeliczeniu na godziny daje zwyżkę 4 godzin. Pytanie: Czy: 1. Zwyżkę 4 godzin pedagoga szkolnego można przeznaczyć np. na realizację zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów z takim zaleceniem wynikającym z opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej o dostosowaniu wymagań edukacyjnych (pedagog posiada stosowne kwalifikacje do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych). 2. Zwyżkę godzin psychologa szkolnego przeznaczyć na zajęcia logopedyczne. W tym przypadku psycholog nie posiada stosownych kwalifikacji. Zajęcia byłyby powierzone innemu nauczycielowi, który posiada kwalifikacje do prowadzenia logopedii (studia podyplomowe). 3. Zajęcia logopedyczne, o których mowa w pkt. 2 realizowane przez nauczyciela np. edukacji wczesnoszkolnej byłyby jego godzinami ponadwymiarowymi. Z jakiego pensum należy w takim wypadku rozliczać godziny ponadwymiarowe: 18- godzinnego (pensum nauczyciela) czy 20-godzinnego (pensum psychologa)?
- Jestem organem prowadzącym i jednocześnie dyrektorem niepublicznej szkoły podstawowej z uprawnieniami szkoły publicznej.Prowadzę szkołę od 3 lat i mam pozwolenie na prowadzenie tej placówki do 2020 roku. Zgodnie z kodeksem pracy niektóre umowy powinny być zawarte od 01.września 2018 r. na czas nieokreślony.Czy jest możliwość zawarcia odpowiedniej klauzuli w tych umowach,w związku z ograniczonym terminem prowadzenia szkoły do 2020 roku?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Ile wynosi pensum nauczyciela edukacji przedszkolnej prowadzącego dodatkowo zajęcia rewalidacyjne?
- Czy nauczyciel, który skończył studia licencjackie z pedagogiki terapeutycznej może być nauczycielem wspomagającym?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy organ prowadzący może przedłużyć kadencję dyrektora zespołu szkół w skład którego wchodzi przedszkole (nie oddział przedszkolny tylko przedszkole ), szkoła podstawowa i gimnazjum do 2019 roku wg przepisów wprowadzających reformę oświaty? Podjęto uchwałę o włączeniu gimnazjum do szkoły podstawowej 8 letniej. Co w przypadku jeżeli jeszcze jest przedszkole w zespole. Czy może być przedłużona kadencja dyrektora do 2019 roku?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe